جلسه پرحاشیه استاندار فارس با اصلاح‌طلبان

به گزارش افکارخبر، جلسه فعالان سیاسی لامرد که قرار بود دوشنبه شب با حضور دو طیف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان لامرد به‌صورت مشترک در سالن اجتماعات شهید جنگ‌آور فرمانداری این شهرستان برگزار شود سرانجام بدون حضور اصلاح‌طلبان برگزار شد.

اصلاح‌طلبان لامرد که از پیش مشخص بود حاضر به برگزاری جلسه مشترک با اصولگرایان در حضور استاندار فارس نیستند تا اصولگرایان لامرد اختلافات به‌وجود آمده میان آنان را کم‌تر مشاهده کنند، در حیاط فرمانداری لامرد تجمع و اعلام کردند که پس از پایان جلسه اصولگرایان با استاندار فارس در یک جلسه جداگانه با سید محمدعلی افشانی دیدار خواهند کرد.

در جلسه فعالان اصولگرای لامرد که در حدود ۴۵ دقیقه به طول انجامید در ابتدا مصطفی نیدانی عضو شورای اسلامی شهر لامرد با بیان اینکه یکی از رمزهای موفقیت لامرد اتحاد و همدلی بوده است اظهار داشت: امروز اگر در لامرد که تا دیروز با بشاگرد هرمزگان نماد محرومیت‌زدایی بود پیشرفت‌های فراوانی صورت گرفته به خاطر وحدت و همدلی بوده است.

وی افزود: امروز مسئولان لامرد در یک فضای بسیار آرام مشغول به خدمت هستند و مشی اعتدال دولت تدبیر و امید به زیبایی در لامرد پیاده شده و ما اعتقاد داریم فرماندار لامرد که یک اصلاح‌طلب است و اگر از نظر دوستان اصلاح‌طلب وی اصولگراست، معاون فرماندار لامرد یک اصلاح‌طلب است و از سوی دیگر اگر رئیس آموزش‌وپرورش لامرد یک اصولگراست، در بخش اشکنان رئیس آموزش‌وپرورش یک فرد اصلاح‌طلب است.

نیدانی ادامه داد: از استاندار فارس می‌خواهیم در راستای تحقق برنامه‌های دولت تدبیر و امید و به‌دوراز حاشیه‌های سیاسی فضای آرامی را در شهرستان لامرد حاکم کند.

عضو شورای اسلامی شهر لامرد خاطرنشان کرد: از استاندار فارس تقاضا داریم موضوع پرداخت عوارض ارزش‌افزوده پالایشگاه گاز پارسیان که حق قانونی مردم لامرد است را پیگیری کند تا مردم هر دو شهرستان لامرد و مهر از حق قانونی خود استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر لامرد نیز به‌عنوان دومین سخنران این جلسه گفت: اگر موضوع تنها بر سر منافع حزبی و شخصی باشد همگی باخته‌ایم و هیچ کاری برای مردم انجام نمی‌شود.

حسین صفایی ادامه داد: امروز از تمام سلیقه‌های سیاسی در دولت تدبیر و امید حضور دارند و حجت‌الاسلام سید محمود علوی سردمدار جریان اصولگرایی در لامرد بوده و امروز در حساس‌ترین وزارت‌خانه دولت تدبیر و امید حضور دارد.

وی خاطرنشان کرد: چه اصولگرا باشیم و چه اصلاح‌طلب حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است.

رئیس شورای اسلامی شهر لامرد اضافه کرد: اگر امروز لامرد به این درجه پیشرفت و عمران و آبادانی رسیده تنها در سایه وحدت و همدلی بوده است.

صفایی بیان داشت: اگر می‌خواهیم ظرفیت‌های باالقوه لامرد به فعل برسد تنها در سایه وحدت و همدلی صورت می‌گیرد.

سومین سخنران طیف اصولگرایان لامرد نیز امیر صدافت بود که خطاب به استاندار فارس اعلام کرد نگاه و دیدگاه عبدالرضا منصوری فرماندار لامرد در سطح شهرستان لامرد یک نگاه و دیدگاه بر مبنای ایجاد آرامش است.

در ادامه استاندار فارس در جمع فعالان اصولگرای لامرد بابیان اینکه با طرح موضوعات التهاب‌آور جز فرسوده‌شدن چیز دیگری حاصل نمی‌شود اظهار کرد: اگر تمام حوزه‌ها که با یکدیگر مرتبط هستند همگی نگاهشان تنها خدمت به مردم باشد بسیاری از مسائل و مشکلات حل می‌شود.

سید محمدعلی افشانی ادامه داد: محیط‌های کوچک‌تر سیاسی‌تر هستند اما لامرد یک شهرستان مهمی است و باید به این جمع‌بندی برسیم که وجود هماهنگی و همدلی در این شهرستان بسیار مهم و ضروری است.

وی اضافه کرد: فرمانداران و بخشداران باید سیاست‌های دولت را دنبال کنند و دو انتخابات پیش رو را نیز مطابق قانون برگزار می‌کنیم چراکه مبنای ما قانون است.

افشانی در ادامه خطاب به فعالان اصولگرای لامرد گفت: تلاش کنید نهادهای اجتماعی غیردولتی بیشتری راه‌اندازی شود.

پس از پایان جلسه فعالان اصولگرای لامرد با استاندار فارس، جلسه فعالان اصلاح‌طلب لامرد که تعداد حاضران آنان در سالن اجتماعات شهید جنگ‌آور فرمانداری لامرد بیشتر از اصولگرایان بود و نشان از یک لشکرکشی از پیش هماهنگ‌شده و هدف‌دار می‌داد آغاز شد.

در ابتدای این جلسه عبدالرضا منصوری رئیس شورای تدبیر و امید لامرد و پس‌ از آن نیز محمد صفری هر دو از طیف اصلاح‌طلبان خواستار تغییر فرماندار لامرد و بخشداران این شهرستان توسط استاندار فارس شدند.

اما پس‌ از آن بهرام محمدپور عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و از فعالان اصلاح‌طلب لامرد که درخواست وقت صحبت‌کردن را داده بود پس از اعلام نام وی توسط فرماندار لامرد به‌ عنوان سخنران بعدی، بیشتر اصلاح‌طلبان حاضر در سالن اجتماعات اعلام کردند که محمدپور از آنان نیست و نباید صحبت کند و چند دقیقه‌ای مانع از سخنان وی شدند که درنهایت استاندار فارس اعلام کرد بگذارید تا صحبت کند و من به وی وقت می‌دهم.

البته خاموش‌شدن یک‌دفعه تمام میکروفون‌های سالن اجتماعات فرمانداری آن‌هم وسط سخنان محمدپور بسیار عجیب به نظر می‌رسید و نشان از یک شیطنت دیگر آن‌هم از سوی خود اصلاح‌طلبان می‌داد که درنهایت این فعال اصلاح‌طلب در لامرد که چند روز اخیر در مصاحبه اختصاصی خود از شورای تدبیر و امید لامرد انتقاد صریح کرده بود و آنان را یک گروهک نامیده و اعلام کرده بود بسیاری از اعضای شورای تدبیر و امید مشی اعتدالی دولت تدبیر و امید را قبول ندارند، مجبور شد ادامه سخنان خود را به‌ صورت ایستاده در جلوی استاندار فارس ایراد کند.

در ادامه جلسه اصلاح‌طلبان لامرد محمد جمالی، سید محمود برهانی و خلیل شریفی نیز بازهم خواستار تغییر فرماندار و بخشداران لامرد از سوی استاندار فارس شدند که نشان می‌داد مدنظر این افراد آن است کسانی که انتخابات می‌شوند همگی باید از طیف اصلاح‌طلبان باشند.

استاندار فارس نیز در ادامه این جلسه در سخنانی گفت: جلسه امروز نیازمند بحثبیشتری است.

سید محمدعلی افشانی افزود: از یک‌سو بسیار خوشحال شدم در شهری با جمعیت کم با تسلط و دسته‌بندی، دوستان صحبت کردند و نشان از توان بالای نیروی انسانی شهرستان لامرد می‌دهد و همیشه در خاطرم خواهد ماند.

وی خطاب به اصلاح‌طلبان متذکر شد: اینکه در حضور فرماندار لامرد که مسئولیت سنگینی بر عهده‌ دارد این‌جور صحبت شود انتظارم نبود.

افشانی ادامه داد: این نشان می‌دهد قدرت حقیقی وجود دارد و قدرت حقیقی یعنی مردم و دوستان باید به این بیت حافظ که می‌گوید آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است، با دوستان مروت و با دشمنان مدارا توجه کنند و تمام جناح‌های سیاسی در کشور با یکدیگر دوست هستند.

استاندار فارس اضافه کرد: ما طرفداران دولت راهی نداریم به‌ غیر از اینکه از دولت حمایت کنیم و مدیران دولت موظف هستند سیاست‌های دولت را اجرا کنند و من سه شاخصه مهم یک مدیر را که سلامت مالی و اخلاقی، توان اجرای مأموریت سازمانی و اجرای سیاست‌های دولت است اعلام کرده‌ام.

وی تصریح کرد: از شما انتظار دارم تحمل خود را بیشتر کنید و محدودیت‌ها را نیز بینید و باید سعی کنیم در بسیاری از موارد با گفت‌وگو مشکلات را حل کرده چراکه شکاف اجتماعی هرچه کم‌تر شود بهتر است و باید تحملتان را بیشتر کنید و فرماندار و مجموعه فرمانداری موظف به اجرای سیاست‌های دولت هستند و شاید نیاز باشد در حوزه سیاسی فرماندار لامرد یک بازنگری کند اما زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند و باید سعی شود با یکدیگر نزدیک شوید و این نگرانی‌ها در حدی که مطرح می‌شود نباشد.

افشانی بیان داشت: به مشی اعتدال بسیار ایمان دارم و یک اصولگرای چارچوب‌دار شریف‌تر از آدمی است که هر فصلی یک‌طوری عمل می‌کند و در حوزه سیاسی قابل‌اعتماد نیست و همواره‌ شکل عوض می‌کند و بگذارید قدم‌هایی برداریم که در آینده همگی راضی باشیم.

عالیترین مقام اجرایی در استان فارس بیان داشت: دوستان مقابل شما نیز تلاش میکنند اما در نهایت هرچه مردم انتخاب کردند باید به آن احترام بگذاریم و نمیگذارم حق مردم ضایع و مشکلی پیدا شود و برای اینکه یک انتخابات پرشور داشته باشیم همگی تلاش کنیم.