به گزارشافکارخبر،آیت‌الله حائری شیرازی اظهار داشت: در سال ۸۸ آنهایی که مردم را به خیابان کشیدند اشتباه بزرگی را مرتکب شدند و بنده نیز در نامه‌ای از آنها سوال کردم که چرا این کار را انجام دادید. اینکه تقاضا کردید انتخابات منحل شود تقاضای غیرمعقول و غیرقانونی بود. اینکه شما معتقد هستید فرد مورد نظر وجاهت مورد نیاز را به تعبیر خودتان ندارد؛ دلیل کافی برای ابطال انتخابات نیست زیرا مردم وی را انتخاب و رای داده‌اند و نمی‌توان برخلاف رای و نظر مردم چیزی را مطرح کرد؛ زیرا رای مردم امانت است و آنکه تصمیم گرفت انتخابات منحل نشود تصمیم درستی اتخاذ کرد. و کسانی که مردم را تحریک به حضور در خیابان کردند و متعاقب آن نظام آنها را محدود و محصور کرده است نیز عمل به جا و قانونی است و از آن نیز دفاع می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: علت ماندگاری ما این بود که مردم به امام خمینی(ره) گفتند شنیدیم و اطاعت می‌کنیم. این سمعا و طاعتا معنای امامت ماست. هزار سال این راه را رفته و در این مسیر حرکت کرده‌ایم. معنا ندارد که بگوییم امام یک شخصیت فوق‌العاده‌ای بود رفت و تمام شد این دقیقا حرف دشمن است مدیریت کشور در شرایط فعلی اگر بهتر از دوران امام نباشد بدتر هم نیست و اگر سخت‌تر از دوران امام نباشد آسان‌تر هم نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری شرایط فعلی کشور را حساس‌تر از شرایط بدو انقلاب ارزیابی و خاطر نشان کرد: شرایط ما از شرایط دوران امام بسیار حساس‌تر است؛ چرا؟ زیرا آن موقع خیال می‌کردند این انقلاب چیزی می‌شود که خطرناک است و انقلاب را موسی به دنیا نیامده می‌دیدند؛ امروز انقلاب را موسی چهل ساله می‌بینند. زمانی که موسی به دنیا نیامده بود هزاران کودک بنی‌اسرائیلی را کشتند؛ اما زمانی که موسی آمد، عصا را اژدها کرد چطور با وی برخورد کردند؟ امروز انقلاب ما موسی است که عصای خود را انداخته است و اژدها شده و سحرها را بلعیده، حالا ما باید روی آن تردید کنیم؟!

وی افزود: بنی‌اسرائیل شاید از این اشتباهات کرد ولی ما بنی‌اسرائیل نیستیم. بنی‌اسرائیل ده روز حضرت موسی از بین آنها غایب شد و شک کردند اما امام ما هزار سال است غایب است و ما منتظر آن هستیم پس ما با بنی‌اسرائیل قابل مقایسه نیستیم، چون شک نکردیم. امام ما بیش از هزار و صد سال از غیبتش می‌گذرد اما اعتقاد مردم به آمدن آن هر روز بیشتر می‌شود؛ پس ما بنی‌اسرائیل نیستیم ما امت برگزیده عالم هستیم ما امت منتخب عالم هستیم و اعتقاد ما به این که امام می‌آید در بصیرت ماست و ریشه ما انتظار ماست.

وی با بیان اینکه فرمایشات رهبری کلمهًْ‌الفصل همه مردم ایران است تصریح کرد: رهبری بزرگوار جایگاه خودشان را دارند و اینکه آقایی می‌گوید رهبری توضیحاتی داد که من قانع نشدم صحبتهایش بی‌اعتبار است. مگر وقتی میرزای شیرازی گفت استعمال دخانیات در حکم محاربه با امام زمان(عج) است، عالم دیگری آمد بگوید من قانع نشدم؟! اگر چنین چیزی بیان می‌شد استعمار به ایران حاکم می‌شد. اینطور نیست که برخی بروند در دانشگاه‌ها صحبت کنند بگویند ما قیم نمی‌خواهیم و تحت عنوان آزادی بخواهند برخی حریم‌ها را بشکنند.

آیتالله حائری در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد: مجلس طبق قانون اساسی باید در برجام ورود پیدا کند.