آیا غرش موشک‌های ایرانی ادامه دارد؟+تصاویر

به گزارش  افکارخبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، "موشک‌‌های ایرانی" نماد اقتدار نیروهای مسلح کشورمان هستند و این موشک‌ها  باعث خنثی سازی توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان و در راس آن ایالات متحده آمریکا از گذشته تاکنون شده است.


جمهوری اسلامی ایران در 36 سال گذشته همواره توسط آمریکا تهدید می‌شده و البته در یک دهه اخیر با پیشرفت پرشتاب توان موشکی جمهوری اسلامی ایران، سردمداران ایالات متحده آمریکا کمتر از ادبیات تهدید آمیز استفاده می‌کنند.


در دوران ریاست جمهوری "جورج بوش" (و "باراک اوباما" ) انواع و اقسام تهدیدات نظامی علیه ایران و برنامه  هسته‌ای کشورمان مطرح شده که البته تهدیدات حد فاصل سال های 2002 تا 2006 و 2011 تا 2013 بی‌سابقه‌ترین تهدیدات طی 36 سال گذشته بود و لذا قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران در کنار اتحاد ملی پاسخ محکمی به تهدیدات امپریالیسم بوده است.


 

آیا

 
آیا


 


قبل از آزمایش موشک "عماد" ، سردار سرتیپ "سید مسعود جزایری" معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح درباره "غرش موشک‌های ایرانی" وعده‌هایی داد و گفت :" به زودی غرش موشک‌های ایرانی شنیده خواهد شد". سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار داشت: خواب پریشان از تضعیف توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران محقق نخواهد شد و خوشبختانه کمترین تردیدی در افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌ نیروهای مسلح در کشور وجود ندارد.


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و مقاومت منطقه به دفعات و با صراحت توسط دولت شرور آمریکا و رژیم غیرقانونی و شیطانی صهیونیستی مورد تهدید نظامی قرار گرفته و لذا در راستای تأمین امنیت ملی خود و دوستانمان باید بر قدرت نظامی خود بیفزاییم و این امر تحت تأثیر هیچ پدیده دیگری واقع نمی‌شود.
 

پس از آزمایش موشک برد بلند "عماد"  واکنش‌های مختلفی از سوی مقامات آمریکایی صورت گرفت با این مضمون که جمهوری اسلامی ایران  حق ندارد بر خلاف قطعنامه عمل کند و این اقدام کشورمان نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت است که البته مقامات دولت یازدهم و مقامات لشکری به آمریکایی‌ها متذکر شدند که  "برای افزایش توان دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیریم".




**سردار سلامی: آزمایش موشک "عماد" موازنه قدرت را به هم زد

 سردار سرتیپ "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه درباره آزمایش موشک "عماد" اظهار داشت: آزمایش موفقیت آمیز موشک "عماد"  به عنوان یک اقدام بزرگ در این عرصه، تغییر تفکر راهبردی جهان نسبت به جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشت و موازنه‌ها را بر هم زد. وی ادامه داد: جنگ جدید لزوما، میدان مبادله آتش نیست؛ بلکه مدیریت نگاه، اندیشه و تفکر نیروی مقابل است و امروزه بازدارندگی از جنگ موثرتر بوده ؛ زیرا اگر در میدان تاکتیک قوی باشیم در میدان جنگ نیز قوی خواهیم بود.



**سردار دهقان: ایران برای افزایش توان دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیرد

سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمینه افزایش قدرت نظامی عنوان داشت: ما همواره آماده دفاع از تمامیت ارضی و نظام سیاسی کشور هستیم و دشمنان نیز با توجه به تجربه‌ای که در مواجهه با ایران اسلامی داشته‌اند، فکر طمع به مرزهای ایران اسلامی را در سر نخواهند داشت.


وی با تاکید بر توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و اشراف اطلاعاتی کامل نیروهای مسلح و دستگاه‌های اطلاعاتی بر تحرکات دشمن افزود: ما با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم قادر هستیم تا با توجه به نیازهای خود در مواجهه با تهدیدات احتمالی همه تجهیزات دفاعی خود را طراحی، تولید و بکارگیری کنیم.



وزیر دفاع، به آزمایش موشکی موفقیت آمیز  "عماد" و عکس‌العمل مقامات آمریکایی در خصوص این آزمایش اشاره کرد و افزود: ما همواره به طور رسمی اعلام کرده‌ایم که ایران اسلامی در موضع تقویت بنیه دفاعی خود با اتکا به توانمندی‌های ذاتی دفاعی و داخلی اقدام خواهد کرد و نیازی نمی‌بیند در این زمینه از کسی اجازه بگیرد؛ چرا که ما در برجام به آنچه توافق کرده‌ایم فقط متوجه بحث هسته‌ای است.  سردار دهقان توان بازدارندگی ایران را از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خون شهدا و فرهنگ عاشورایی حاکم بر ملت و نیروهای مسلح دانست.



البته مقامات آمریکایی تلاش می‌کردند تا آزمایش موشک "عماد" را با ایران هراسی پیوند بزنند که البته مقامات کشورمان اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه موشک‌های با قابلیت حمل سرجنگی هسته‌ای نداشته و ندارد و لذا ادعای مقامات آمریکایی در این زمینه خلاف واقع است.



**دریادار فدوی: بگذارید دشمنان از ما عصبانی باشند

دریادار "علی فدوی"  فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر آزمایش موشک  "عماد" اظهار داشت:  بگذارید دشمنان هر چه می‎خواهند بگویند و از ما عصبانی باشند و نگران بمانند، اگر قرار بود به این حرف‎ها اعتنا کنیم، انقلاب هرگز به اینجا نمی‌رسید.


جمهوری اسلامی ایران با "روی لانچر فرستادن" موشک "عماد" نشان داد که اراده جدی برای افزایش توان دفاعی و قدرت بازدارندگی خود دارد. البته سوالی در این زمینه مطرح است که آیا غرش موشک‌های ایرانی همچنان که در گذشته شنیده شده در آینده نیز به گوش خواهد رسید؟



**سرلشکر ایزدی: "غرش موشک‌های ایرانی" در آینده ادامه خواهد داشت

سردار سرلشکر "مصطفی ایزدی" معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح درباره "غرش موشک‌های ایرانی" اظهار داشت: "غرش موشک‌های ایرانی" را در گذشته شنیده‌اید و چیزی نیست که مربوط به آینده باشد.  وی ادامه داد: غرش موشک‌ها در گذشته بوده، اکنون هم هست و در آینده نیز "غرش موشک‌های ایرانی" ادامه خواهد داشت.


پس می‌توان از سخنان مقامات لشکری و کشوری نتیجه گرفت که جمهوری اسلامی ایران اولا با قدرت به توان دفاعی خود خواهد افزود و ثانیا برای افزایش توان نظامی خود از هیچ کس از جمله ایالات متحده آمریکا اجازه نخواهد گرفت و بر طبق مجموع نظرات فرماندهان نیروهای مسلح می‌توان دریافت که  "غرش موشک‌های ایرانی" در آینده نیز همچون گذشته ادامه خواهد داشت. ‌