به گزارش افکارخبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، واشینگتن پست در گزارشی نوشت: رسانه‌های ایران در هفته‌های اخیر اخباری مبنی بر کشته شدن نظامیان این کشور در سوریه منتشر کرده‌اند. بنابر این خبرها، از آغاز ماه اکتبر (31 روز منتهی به 9 آبان)، 67 ایرانی در سوریه جان خود را از دست داده‌اند.

به ادعای گزارش مذکور، این در حالی است که تا چند ماه پیش، رسانه‌های ایرانی اجازه انتشار خبرهای مرتبط با حضور نظامی ایران در سوریه را نداشتند. به ادعای یک کارشناس مسائل ایران در «بنیاد دموکراسی» در واشینگتن، حملات هوایی روسیه در سوریه، توجیه مناسبی را برای مقامات ایرانی به منظور اعلام حضور نظامی خود در این کشور فراهم کرده است. به همین دلیل، آن‌ها نسبت به گذشته آسان‌تر از میزان تلفات نظامی خود گزارش می‌دهند.

به ادعای این گزارش، از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال 2013، ماهانه حدود 10 نظامی ایرانی در این کشور جان باخته‌اند. اما این تعداد از زمان آغاز حضور نظامی روسیه در سوریه افزایش یافته است.

در این گزارش ادعا شده است: به طور دقیق مشخص نیست چند نظامی ایرانی در جنگ سوریه درگیر هستند؛ اما مقامات آمریکایی تعداد آن‌ها را حدود 2 هزار نفر تخمین می‌زنند. این نظامیان به طور مستقیم در سوریه و در کنار نیروهای روسیه مبارزه می‌کنند. به همین علت، میزان تلفات آن‌ها از زمان آغاز حملات روسیه افزایش یافته است.

به ادعای نگارنده این گزارش، قصد دیگر مقامات ایران از انتشار آمار کشته شدگان در سوریه، ممانعت از پر رنگ شدن اقدامات روسیه در این کشور و تلاش برای آشکار شدن فعالیت‌های خودشان است.

در پایان این گزارش آمده است: از طرف دیگر، افزایش تنفر از اقدامات ضد شیعی و ضد ایرانی تروریست‌های داعش، دست مقامات این کشور را نسبت به گذشته بازتر کرده است. مردم ایران نسبت به گذشته، آمادگی بیشتری برای پذیرش حضور نظامی کشور خود در سوریه دارند.