به گزارش افکارخبر، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش عصر امروز در مراسم اهدای احکام روسای هیئت‌های ورزشی این نیرو در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری رزمایش‌های ارتش گفت: پایان این ماه یا ماه آینده یک رزمایش ضدتروریستی و رهایی گروگان را خواهیم داشت.

وی افزود: این رزمایش مرتبط با تهدیدهای داعش و هر گروهک تروریستی دیگری است که بخواهند در مرزهای ما و یا در داخل کشور اخلال ایجاد کنند.

فرمانده نزاجا تصریح کرد: داعش و هر گروهک تروریستی در حدی نیست که ما بخواهیم عمده برنامه‌های‌مان را روی آن صرف کنیم اما انشاءالله رزمایشی مرتبط با این موضوع در منطقه اطراف تهران برگزار خواهیم کرد.

امیر پوردستان در پاسخ به سوال دیگری درباره همکاری ایران و روسیه و خرید تجهیزات از این کشور نیز گفت: ما در حوزه‌های دفاعی و ارتقای توان نظامی کاری به برجام و غیربرجام نداریم و از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد. هر چند خط قرمزهای‌مان در زمینه سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی را مورد توجه قرار داده و خواهیم داد.

وی افزود ما از همه ظرفیت‌های هر کشوری که باشد برای ارتقای توانمندی‌هایمان استفاده خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این مطلب که بخشی از تجهیزات‌مان را رونمایی می‌کنیم اما بخش دیگری که ملاحظات امنیتی دارند را اعلام نمی‌کنیم، تصریح کرد: روابط ما با روسیه در زمینه خرید تجهیزات برقرار است و در این راستا خرید تانک تی‌90 را در دستور کار داریم و انشاءالله کارشناسان ما نیز در این راستا به این کشور سفر خواهند کرد و قراردادهای مربوطه نیز منعقد خواهد شد اما تاکنون قراردادی به امضا نرسیده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اخیرا برخی رسانه‌ها از جمله رویترز اعلام کرده‌اند که یک بالگرد ارتش ایران از عراق به سوریه رفته است، گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه مستشاری است و این مستشاری چه هوایی باشد و چه زمینی صورت می‌گیرد.

امیر پوردستان همچنین در باره تامین امنیت مرزهای شرقی کشور نیز اظهار داشت: آمایش سرزمینی پس از انقلاب دستخوش تغییراتی شد و در توزیع جدید تقسیم مناسبی برای مرزهای شرقی صورت گرفت و با توجه به تدبیر مقام معظم رهبری مرزهای شرقی مانند سایر مرزها از استحکام بالایی برخوردار شدند. هرچند استقرار ما در این مرزها کامل نشده اما استقرار عملیاتی و موردی داریم و اگر تهدیدی متوجه شود نیروهای مسلح آن را در نطفه خفه خواهند کرد.