توطئه آمریکا علیه ایران و سپاه پاسداران!

به گزارش افکارخبر، «الیوت انجل» — عضو ارشد دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان — و «اد رویس» — رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا از حزب جمهوریخواه — ادعا کردند ایران حامی تروریسم در سر‌تا‌سر جهان است. آن‌ها در ادامه، ادعاهای بی‌اساس و سخیفی را درباره سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند.

 

 

انجل مدعی شد: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران حتی در زمان تحریم‌های شدید اقتصادی علیه این کشور، به درگیری‌ها در خاورمیانه دامن زده است. توافق هسته‌ای ایران به آزاد شدن پول‌های بلوکه این کشور خواهد انجامید. آن‌ها مبالغ زیادی پول در اختیار خواهند داشت و تصور کنید چقدر می‌توانند با حمایت از تروریسم، ویرانی به بار آورند. این مسأله به شدت مرا نگران می‌کند.

 

انجل در ادامه ادعاهای واهی‌ خود گفت: از سال 1979 ایران در عملیات تروریستی مختلفی دست داشته است. حمله به سفارت آمریکا در ایران در سال 1979؛ بمب‌گذاری سفارت آمریکا و یک پادگان نیروی دریایی در بیروت در اوایل دهه 80 میلادی و کشتار حدود 300 آمریکایی؛ حملات به سفارت رژیم صهیونیستی و یک مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس؛ حمله به برجهای «خُبر» در عربستان که بر اثر آن، چندین آمریکایی نیز جان خود را از دست دادند؛ و در نهایت طرح ترور سفیر عربستان در واشینگتن، از جمله اقدامات تروریستی این کشور به شمار می‌رود.

 

اد رویس نیز ادعا کرد: در چند هفته گذشته سپاه پاسداران ایران یک موشک بالستیک دور برد جدید را آزمایش کرده است. این آزمایش به معنای تخطی از تحریم‌های سازمان ملل است. گسترش تسلیحات هسته‌ای، حمایت از تروریسم بین‌المللی و نقض حقوق بشر، ایران را به تهدیدی جدی برای جهان تبدیل کرده است.