انتقاد تند نماینده اراک به «ابتکار»

 محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک طی اخطاری به نحوه فعالیت سازمان محیط زیست و ریاست این سازمان انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم نسبت به آلودگی هوا بی‌توجه باشیم و مشاهده نکنیم که مردم با آلودگی هوا دست به گریبانند، افزود: خواستار این هستیم تا بازرسی به بیمارستان‌های استان اراک و تهران سرکشی کند و ببیند وضعیت مردم در مواجه با آلودگی هوا چگونه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: آقای چیتچیان پیرو سوال بنده در خصوص نیروگاه شازند اراک به کمیسیون تشریف آوردند و آنجا اعلام کردند مشکل سوخت نیروگاه شازند را حل خواهند کرد. ولی ما 15 روز است که مشاهده می‌کنیم این نیروگاه مجددا از سوخت مازوت استفاده می‌کنند.

او خواستار شد معتقدم هیئت رئیسه مجلس باید شئون نماینگان را حفظ‌ کرده و نسبت به این نوع برخورد به وزرا اخطار دهد.

 

آصفری در ادامه تصریح کرد: هیئت رئیسه مجلس باید به رئیس سازمان محیط زیست اخطار دهد تا این فرد دست از بازی‌های سیاسی خود برداشته و بیشتر به موضوعات زیست محیطی توجه کند.

این نماینده مردم اراک در ادامه بیان داشت: از هیئت رئیسه مجلس خواهش می‌کنم تا کمیته‌ ویژه‌ای را برای موضوع آلودگی هوا مشخص کند تا بحث آلودگی هوا به خوبی بررسی و پیگیری شود.

وی همچنین در ادامه از ریاست مجلس خواست تا رئیس سازمان محیط زیست در یک جلسه غیرعلنی به دغدغه‌های نمایندگان پاسخ دهد.

آصفری همچنین گفت: رئیس سازمان محیط زیست باید از فعالیت‌های سیاسی خود دست برداشته و به وظایف قانونی خود عمل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم با تعطیلی مدارس نمی‌شود مشکلات آلایندگی هوا را مرتفع کرد.

مأموریت باهنر به کمیسیون کشاورزی

 

در ادامه محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت در واکنش به اظهارات نماینده اراک گفت: این اخطار، اخطار بسیاری از نمایندگان مجلس است و آلودگی هوا بدون شک یکی از مشکلات جدی کشور است.

وی افزود: معتقدم مسئولین می‌توانند در برخی مناطق اعم از شازند اراک اقدامات ویژه‌ای در مواجه با آلودگی هوا انجام دهند.

 

باهنر در ادامه تأکید کرد: مسئولین باید سوخت نیروگاه شازند را اصلاح کنند و در هر صورت این موضوع، موضوع ملی است و بنده از کمیسیون کشاورزی خواهش می‌کنم مقادیری روی این موضوع اهتمام بورزند و از مسئولین ذیربط در پاسخگویی به این موضوعات، به کمیسیون کشاورزی دعوت بعمل آورند.