سناتور ضدایرانی از رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا کنار کشید

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه که مواضع تندی علیه ایران دارد، روز سه‌شنبه پس از مدت‌ها عملکرد ضعیف در نظرسنجی‌ها، از رقابت‌های درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کناره‌گیری کرد.

به نوشته پایگاه «پالیتیکو»، این سناتور ایالات کارولینای جنوبی امروز با ارسال یک ایمیل به هوادارانش و انتشار پیامی ویدئویی اعلام کرد که فعالیت کمیته انتخاباتی خود را متوقف می‌کند. 

میزان استقبال از گراهام در نظرسنجی‌ها به حدی بود که وی در مناظره اخیر جمهوری‌خواهان که در لاس وگاس برگزار شد، نتوانست در جمع 9 نامزد اصلی حاضر شود و در مناظره 4 نفره نامزدهایی شرکت کرد که عملکرد ضعیفی در نظرسنجی‌ها داشتند. 

گراهام امروز در مصاحبه با سی‌ان‌ان هم گفت در مسیر رقابت‌ها «به دیوار» خورده و دیگر تلاشش برای ریاست‌جمهوری را ادامه نمی‌دهد. وی با این حال با انتقاد از عملکرد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا،‌ گفت اطمینان دارد نامزد نهایی جمهوری‌خواهان همان برنامه‌هایی را در دستور کار قرار خواهد داد که او در نظر داشت.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نوامبر سال آینده میلادی برگزار می‌شود و رقابت‌های درون حزبی از چند ماه قبل در این کشور آغاز شده است. در میان جمهوری‌خواهان «دونالد ترامپ» میلیاردر جنجالی در صدر نظرسنجی‌هاست و در بین دموکرات‌ها نیز «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق و همسر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در صدر است.