محسنی اژه‌ای در ادامه سخنان خود اظهار داشت: کار را تا جایی پیش بردند که برخی از نمایندگان به منزل آن خانم برای تسلیت گفتن رفتند و در مسجد قلهک هم برای این فرد به عنوان فرزند شهید ختم گرفتند و آقای میرحسین و برخی کسانی دیگر در این جلسه شرکت کردند. 

معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: این موضوع چقدر صحیح بود؟ اولا این دختر، دختر شهید نبود و پدرش چند سال قبل به دلیل ناراحتی قلبی در یکی از بیمارستانها فوت کرده بود و 4 نفری هم که اسمشان را زده بودند حتی یک نفرشان چنین نیتی نداشته و ربطی به این قضیه نداشتند. 

وی افزود: این دختر اصلا کشته نشده بود بلکه به خاطر برخی مسائل از خانه فرار کرده بود و بعد هم پیدا شد. متاسفانه یکی نیست به آنهایی بگوید که خود را تجاهل می‌زدند بگوید این خبر را چه کسی درست کرد؟ 

محسنی اژه‌ای در ادامه به نقل مطلبی در خصوص میرحسین افزود: در آن زمان وزیر اطلاعات بودم و هنوز احمدی‌نژاد مرا عزل نکرده بود. به دوستان گفتم تماس بگیرند و به آقای موسوی بگویند قصد دارم چند دقیقه‌ای ایشان را ملاقات کنم و چون گفتم ایشان راهش دور است به دفتر پاستور بیاید و بعد از نماز مغرب و عشا قرار گذاشتیم.

وزیر اسبق اطلاعات ادامه داد: قدری زودتر حرکت کردم و بعد از اینکه نماز مغرب و عشا را خواندیم آقای موسوی نیامد. دوستان تماس گرفتند و از وی نقل قول کردند که می‌گوید من نخست‌وزیر امام بودم و به آنجا نمی‌آیم. که پاسخ دادم اشکالی ندارم ما خدمت ایشان می‌رسیم. 

وی افزود: دوستان تماس گرفتند تا بگویند که من می‌خواهم نزد ایشان به خانه یادفترشان بروم اما همه تلفن‌های خانه و دفتر را خاموش کرده بودند. از آنجایی که وزیر اطلاعات بودم گفتم اینها یک تلفن مخصوص دارند و خواستم شماره تلفن مخصوص را بگیرم و خودم با ایشان صحبت کنم. همین که تلفن زنگ خورد، آقای موسوی خودش تلفن را برداشت و گفتم من محسنی هستم و می‌خواهم خانه شما بیایم تا خواستند حرف بزنند گفتم که من راه افتادم و الان می‌رسم. 

محسنی  اژه‌ای ادامه داد: جلوی خانه ایشان رفتیم و به آقای موسوی گفتم اگر معتقد به تقلب هستید، من وزیر اطلاعات هستم و ثابت  می‌کنم که اینطور نیست. اما در عین حال هر کاری راهی دارد و اگر واقعا ادعا دارید تقلب شده کمک‌تان می‌کنم تا به نتیجه برسید. حتی اگر به آنجایی رسیدیم که طبق قانون انتخابات باید لغو شود مشکلی ندارد اما اگر فکر می‌کنید برخلاف قانون می‌توانید کاری انجام دهید و انتخابات را باطل کنید، یقین بدانید که هیچکدام کاری نمی‌توانید انجام دهید.

وی اضافه کرد: رهبری با سعه‌صدر، تمام تلاش خود را کردند که اینها کشور را به هم نریزند وهمه دلسوزان نظام که کاری از دست‌شان برمی‌آمد انجام دادند. 

محسنی اژه‌ای افزود: به موسوی گفتم که فرض کنید صندوق‌ها را دوباره شمارش کردید و نتیجه مورد نظر شما حاصل نشد؛ آیا قبول می‌کنید؟ که پاسخ منفی داد. به وی گفتم فرض کنید انتخابات باطل شد و در انتخابات بعدی دوباره انتخاب نشدید؛ آیا قبول دارید که باز هم پاسخ منفی داد. 

وی تاکید کرد: متاسفانه آنها آگاهانه و عامدانه این جریان را در کشور ایجاد کردند و اگر عنوان اتهامی بغی برایشان در نظر گرفته شود، حرف خارج از موضوع نیست. 

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: باید سعی کنیم تا جایی که ممکن است ضمن دفاع از نظام، آرمانها و ارزش‌های انقلاب مسائل اصلی را از فرعی جدا کنیم و اجازه ندهیم گاهی اوقات مسائلی به بار بیاید که موجب شود از مسئله اصلی بازبمانیم. 

وی ادامه داد: سفارش من به مسئولان دانشگاه‌ها این است که اجازه ندهند یک مجرم یا فتنه‌گر که قبلا هم محکوم شده به دانشگاه بیاید و سخنرانی کند و اگر قرار است کسی به دانشگاه دعوت شود و برخلاف قوانین و خطوط قرمز حرکت کند، از قبل یا راه ندهند و یا اینکه اگر قبول کردن به او گوشزد کنند اجازه ندهند مسائلی که باعث تشنج و درگیری شود را مطرح کنند. 

معاون اول قوه قضائیه در خصوص ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات نیز گفت: دستور قضایی در خصوص این مسئله به قوت خودباقی است و چنانچه برخلاف دستور قضایی عمل شود با افراد خاطی برخورد می‌شود.