سرلیستی لاریجانی و ناطق‌ مطرح نبوده است

 مهدی فرنیان عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار عصر امروز با حضور در فرمانداری تهران در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

فرنیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرایط کشور نیازمند تغییر و تحول است، اظهار داشت: در عرصه قانون‌گذاری برداشت بنده و دوستانم در شورای حزب کار این است که نیروهای جدیدی باید وارد مجلس شوند تا گردش نخبگان شکل بگیرد و اصل را بر مبنای تخصص‌گرایی قرار دهیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که مذاکرات شما با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای تخصیص 15 تا 20 درصد جوانان در لیست تهران به کجا رسید؟ گفت: این مذاکرات حدود 3 ماهی است که در حال انجام گرفتن است و در طول این دو هفته گذشته در جلسه شورای عالی استان‌های شورای سیاست‌گذاری با دبیران کل احزاب، مذاکراتی صورت گرفت.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار افزود: اکثریت اصلاح‌طلبان سهمیه 15 تا 20 درصد به جوانان در لیست‌های انتخاباتی را پذیرفته‌اند و بنده از سوی حزب اسلامی کار و شورای جوانان اصلاح‌طلب امروز در انتخابات مجلس کاندیدا شده‌ام.

فرنیان در پاسخ به این پرسش که با توجه به طرح سرلیستی آقایان لاریجانی و ناطق‌نوری در لیست اصلاح‌طلبان، نظر شما چیست؟ گفت: سرلیستی این آقایان در مجموعه اصلاح‌طلبان مطرح نبوده و فقط یک حزب خاص این مسئله را دنبال می‌کرده، طبیعتا چنین اتفاقی نخواهد افتاد و حال اگر یک حزب خاص این موضوع را مطرح کرده، نمی‌تواند ملاک عمل باشد.

وی تاکید کرد: شورای سیاست‌گذاری اگر سرلیستی داشته باشد از بدنه خود انتخاب خواهد شد و به دنبال این اشخاص که محترم هستند، نخواهد رفت. البته شاید حمایت‌هایی از این افراد صورت گیرد، اما اصلاح‌طلبان با اصولگرایان لیست ائتلافی منتشر نمی‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات محسن هاشمی مبنی بر اینکه زمانی که پدرم رئیس بود مجلس در راس امور قرار داشت، نظر شما چیست؟ گفت: جایگاه مجلس به فرد خاص و ریاست افراد مربوط نمی‌شود که حالا عده‌ای بگویند مجلس جایگاه خود را از دست داده؛ ما معتقدیم اثرگذاری مجلس کمرنگ شده، اما می‌توان با بالا بردن سطح تخصص در مجلس این مسئله را سامان داد.