ظریف چه ارتباطی با برنامه ۹۰ دارد؟!

بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه ثبت‌نام خود در فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از اشکالاتی که در سیستم انتخاباتی ما وجود دارد، نبود سیستم تشکیلاتی و حزبی است؛ حزب با همه اشکالاتش نتیجه آن مشخص است و کسی که از طریق حزب وارد انتخابات می‌شود نتیجه کار و عملکردش مشخص است. 

وی ادامه داد: به دلیل اینکه ما سیستم حزبی نداریم، لذا همسوی خود را در انتخابات پیدا می‌کنیم، اما مهمتر از این موضوع زمانی است که شما وارد مجلس می‌شوید، زیرا برای بررسی طرح‌ها و لوایح همسویی خود را نمی‌توانید پیدا کنید، چرا که تشکیلات نداریم. 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در انتخابات هر کس باید با عنوان تشکیلات خودش وارد شود، گفت: بسیاری از این تشکیلات و احزاب یک هفته‌ای خلق‌الساعه هستند و اینها آسیب می‌زنند، البته اقلیت و اکثریت در 80 درصد شهرها و لوایح اشتراک فکر دارند و ما در 10 دوره انتخابات مجلس آموزش دموکراسی بوده‌ایم، یعنی خود بنده یک نفر از اقلیت مجلس هشتم و نهم را نمی‌بینم. 

نوباوه درباره علت پخش نشدن مصاحبه ظریف در برنامه 90 گفت: من اگر جای صدا و سیما بودم مصاحبه آقای ظریف با 90 را پخش می‌کردم، البته من نمی‌دانم آقای ظریف چه ارتباطی با برنامه 90 دارد، اما شنیدن ارتباطش جالب بود و شاید مواردی می‌گفت که ما نمی‌دانستیم.

وی ادامه داد: اگر ناهماهنگی در گرفتن مصاحبه بوده که باید بگویم من 35 سال است که مصاحبه می‌گیرم و بدون اجازه سردبیر و مدیر یک مصاحبه یک ثانیه‌ای نیز نمی‌توانیم بگیریم، اما اگر مصاحبه هماهنگ شده بوده که مجری برنامه باید پاسخ دهد که چرا؟

نوباوه در پایان گفت: اگر مصاحبه آقای ظریف با برنامه 90 با هماهنگی بوده، پس چرا پخش نشده؟ به نظر من مصاحبه آقای ظریف با برنامه 90 باید پخش شود، البته چیز مهمی هم نیست، چرا که وزیر خارجه می‌خواهد در مورد ورزش صحبت کند. مسئله ما مصاحبه نیست، بلکه مسائلی است که اتفاق افتاده، مانند ناهماهنگی‌هایی که در روال اداری طی می‌شود یا اصل برنامه 90 که همه آن حاشیه است و به مجری اجازه داده‌اند که همه را به چالش بکشد.