ولایتی: اصولگرایان فهرست واحد ارائه می‌دهند

علی اکبر ولایتی پس از دیدار با فعالان فرهنگی عراق با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه توصیه شما به کسانی که وارد صحنه انتخابات می‌شوند چیست، اظهار داشت: مهم این است که هر کسی داوطلب شرکت در مجلس خبرگان رهبری و یا شورای اسلامی می شود باید فکر ملی داشته باشد و آرزوی اعتلای کشور جمهوری اسلامی ایران را در سر بپروراند.

وی گفت: کسانی که در مجلس شورای اسلامی نامزد می شوند باید تلاش های لازم را برای تصویب مصوبات مهم برای آینده کشور انجام دهند و به رفع مشکلات مردم کمک کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص داوطلبان حضور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه که باید مدنظر همه داوطلبین باشد، صرفنظر از اینکه به کدام سلیقه سیاسی تعلق دارند، این است که برای خدمت به کشور، ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران وارد صحنه انتخابات شوند.

ولایتی با تاکید بر جایگاه بسیار مهم مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: کسانی که صلاحیت آنان از سوی شورای نگهبان تأیید شود، به مردم معرفی خواهند شد و مردم هستند که افراد اصلح را انتخاب می کنند.

وی هر دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی را از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: حتی‌الامکان باید فارغ از اختلاف سلیقه ها در جهت مصالح راهبردی ایران انتخابات آتی شکل گیرد، چرا که مهم بالا رفتن میزان مشارکت مردم و هجوم هر چه بیشتر پای صندوق های رأی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه کثرت شرکت کنندگان در انتخابات آینده دشمنان جمهوری اسلامی ایران را نگران و دوستانش را خوشحال می کند، گفت: هجوم مردم به پای صندوق های رأی می‌تواند در به تصویر کشیدن ثبات کشور در انظار جهانی کمک کند و به دنیا بفهماند که مردم ایران همچنان پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند و این مهم با حضور کم نظیر مردم در انتخابات گذشته به خوبی احساس شد.

پایبندی به مبانی نظام جمهوری اسلامی شرط ورود به مجلس است

ولایتی درخصوص ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه مهم آن است که وفاداران به نظام با یکدیگر ائتلافی را تشکیل دهند، گفت: اگر ملاک این باشد باید بگوئیم همه کسانی که به اصول جمهوری اسلامی ایران پایبند و وفادار هستند، اصولگرایند.

وی افزود: همچنین همه کسانی که به دنبال ایجاد اصلاحاتی هستند که در جهت  خطوط اصلی ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب هستند، اصلاح طلب واقعی هستند.

ولایتی خاطرنشان کرد: پایبندی به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران شرط ورود به مجلس است لذا در تقسیم بندی های انجام شده دو گروه اصلی در کشور هستند که هر دو پایبند به نظام هستند.

هشدار نسبت به حضور داعش در افغانستان

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه افغانستان از مرکز تمدن اسلامی به مرکز تربیت تروریسم در جهان تبدیل شده است گفت: مقدمات حضور داعش در افغانستان در حال فراهم شدن است.

علی اکبر ولایتی در دیدار فعالان فرهنگی عراق و در پاسخ به این سوال که دیدگاه ایران در خصوص آینده جهان چیست تصریح کرد: این سوال کوتاهی است که جوابی در حد چند جلد کتاب دارد.

وی افزود: هیچ گاه در تاریخ  وضع جهان اینطور متحول و سریع التحول نبوده است لذا امروز عمر راهبردها هم کوتاه است چه برسد به عمر مسائل کاربردی.

ولایتی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائلی که امروز در جهان رخ می دهد حتی ازجانب مراکز مجرب دنیا و افراد خبره نیز قابل پیش بینی نیست، نمونه آن، این که چه کسی احتمال می‌داد در چنین شرایطی روسیه به کمک متحدان در سوریه بیاید؟

وی گفت: ‌استنباط ما این است که کشورهای غربی و در رأس آنها امریکا به دنبال تضعیف یا تجزیه کشورهای اسلامی هستند.

ولایتی یادآور شد: امروز می بینید که در سوریه کشورهای بیگانه بدون هیچ مجوزی سوریه را مورد تهاجم قرار داده و دنیا و مجامع بین المللی هم سکوت اختیار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اهمیت عراق برای کشورهای بیگانه مانند هیچ کشور عربی دیگر نیست، تصریح کرد: عراق اکنون چند مدعی داخلی و خارجی دارد، ‌در حالی که  حکومت عراق قانونی و منتخب مردم است، عده ای خارج از اختیار دولت در شمال این کشور نفت می فروشند.

خطر گسترش تروریسم از افغانستان به آسیای مرکزی تسری می یابد

ولایتی با اشاره به گسترش تروریسم در افغانستان یادآور شد: این خطر از افغانستان به آسیای مرکزی تسری می یابد همانطور که پاکستان نیز در معرض تهاجمات تروریستی است.

وی گفت: حکومت‌زدایی و ایجاد بی سر و سامانی در کشورهای اسلامی نقشه عمومی غرب است که امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پشت قضیه هستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نگرانی غرب و امریکا از گسترش اسلام در جهان افزود: تقویت و تمرکز بر اسلام طرح مقابله  با آنهاست چراکه رمز توفیق جمهوری اسلامی ایران در تمسک به اسلام و رهبری مشروع و مقتدر است.

ولایتی با بیان اینکه این رشته سر دراز دارد تصریح کرد: بعید می دانم در آینده ای نزدیک یا میان‌مدت مشکلاتی که از خارج از مرزها یا عوامل بیگانه در داخل کشورهای اسلامی ایجاد شده است حل شود مگر آنکه این معضل با اقدامات بسیار سنگین و راهبردی در بلند مدت به نتیجه رسد.

وی عراق را کشوری با یک ملت و هویت واقعی خواند که دارای ظرفیت‌ها و منابع طبیعی فراوانی است و گفت: اگر عراق متحد باشد و ظرفیت‌های خود را به مرحله بالفعل درآورد، امریکا یا غیرامریکا حریفش نمی شوند.

ولایتی با اشاره به تاریخ روابط کشورهای اسلامی از زمان ابوریحان بیرونی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به شکوفایی آن دوران برسیم، کشورهای اسلامی باید داشته‌هایشان را در حوزه‌های فرهنگ و مدنیت کنار هم بگذارند چرا که راه علاج بازگشت به دوره اقتدار جهان اسلام همین است.