وزیر کشور: از وجود فقر در نقاط مرزی شرمساریم

 عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم افتتاح ۱۰ بیمارستان صحرائی سپاه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وجود محرومیت و فقر و کمبود امکانات زیربنایی آب و برق به ویژه در نقاط مرزی کشور و عدم تخصیص به موقع اعتبارات شرمندگی ما را در مقابل مردم به دنبال داشته که تلاش می‌کنیم مشکلاتشان هرچه سریعتر برطرف شود.

وی افزود: توسعه و پیشرفت باید از آبادسازی مناطق محروم آغاز شده و به سایر مناطق برسد.

وزیر کشور تاکید کرد: این ضرورت در حالی است که سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مانع از سرمایه گذاری دولت در مناطق محروم شده و دست دولت را در این عرصه بسته است.

اقتصاد مقاومتی تنها راه‌برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است

وزیر کشور در ادامه اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که با یک اقتصاد وابسته و مبتنی بر نفت، غیرفعال و پویا و غیرقابل اطمینان درشرایط خاص مواجه هستیم که آثار آن درحوزه عدالت و توزیع درآمد و سرمایه دیده می شود.

وی افزود: سرازیر شدن دلارهای نفتی به سمت اقتصاد کشور باعث شد که غفلتی اساسی در حوزه اقتصاد و برنامه ریزی های اقتصادی داشته باشیم گرچه اقدام های بسیار خوب موردی نیز صورت گرفت که نمی توانیم آن ها را نفی کنیم اما تغییر اساسی و نگرش اصلی اتفاق نیفتاد تا به تحریم های ناشی از مباحث هسته ای برخورد کردیم.

وزیر کشور بیان داشت: کاهش منابع نفتی و معطل ماندن پروژه های عمرانی را در پس تحریم ها شاهد بودیم این درحالی بود که می خواستیم الگوی راهی برای کشورهایی باشیم که می خواهند در مسیر انقلاب اسلامی طی طریق کنند، یکی از موضوع های مهم ما الگوی اقتصادی و برنامه ریز بودن محسوب می شد که فاقد این مساله هستیم.

رحمانی فضلی گفت: اقتصاد مقاومتی با وجود همه مشکلات مذکور مطرح شد، این در حالی بود که اقتصاد مقاومتی ساز و کار حمایتی برای تقویت آرمان ها انقلاب همواره مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود و نگاه برنامه ریزی به این اقتصاد باید نگاهی میان مدت و دراز مدت باشد.

دشمنان تنش در انتخابات را دنبال می کنند

وزیر کشور در ادامه به انتخابات در پیش رو اشاره کرد و گفت: دشمنان از هر راهی برای ایجاد توطئه و تنش در انتخابات استفاده می کند پس باید در این شرایط هوشیار و آگاه بود.

وی افزود: باید در انتخابات در پیش رو به بهترین شکل بار دیگر وحدت ملی را نشان داد و باید شرایط به گونه ای باشد که در این انتخابات  وحدت و اخوت را بار دیگر به دنیا نشان دهیم.

رحمانی فضلی یاد آور شد: حضور حداکثری مردم درانتخابات باید مبین شکوه وحدت، انسجام و همدلی باشد و برگزاری انتخابات سالم، قانونمند، با حضور حداکثری مردم و همراه با انسجام ملی از اولویتهای وزارت کشور است.

به گفته رحمانی فضلی، در حوزه اجرا و نظارت انتخابات وزارت کشور با شورای نگهبان هماهنگی لازم را دارد و در این راستا بر وحدت و همدلی تاکید شده است.

وحدت رمز پیروزی نظام است

وزیر کشور در ادامه به اهمیت وحدت اشاره کرد و امنیت جمهوری اسلامی ایران را مرهون وحدت و اعتماد متقابل مردم و نظام و حاکمیت دانست و گفت: افتخار می کنیم که انتقال قدرت در ایران از مجاری قانونی و با رای مردم انجام می شود.

وزیر کشور گفت : ما کشوری با ۸۰ میلیون جمعیت با مطالبات و سلایق متفاوت زیر پرچم اسلام داریم که ممکن است برخی نارضایتی ها و سهل انگاری ها ایجاد شود اما مهم این است که هدف همگان افزایش قدرت ملی است.

رحمانی فضلی افزود: همیشه مطالبات مردمی باعث حرکت دولت ها می شود و ما به عنوان مدیران کشور باید تلاش کنیم که مطالبات را سازماندهی و پیش ببریم.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی مطالبه مردم تقویت امنیت ملی، وحدت و انسجام، یکپارچگی در بین مسئولان و اقشار مختلف جامعه و برگزاری انتخابات سالم است. از این رو باید برای تقویت امید و اعتماد مردم به نظام تلاش کنیم.

وی همچنین بر بصیرت و هوشیاری مسئولان در برابر توطئه دشمنان تاکید کرد.

.