مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در صحن علنی مجلس (دوشنبه 7 دی)  با بیان اینکه ما همه شاهدیم قیمت نفت با هجمه‌های آل سعود و آمریکا به حدی رسیده که جبران هزینه استخراج آن را نمی‌کند، اظهارداشت: من نمی‌دانم وقتی آقایان خودشان می‌گویند فروش نفت هزینه استخراج آن را نمی‌کند، چرا باید نفت کشورمان استخراج شود. معتقدم باید در چاه‌های نفتمان را با این وضع پیش آمده ببندیم.

نماینده مردم تهران در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر عباس عراقچی درباره طرح اخیر آمریکا گفت: آقای عراقچی روز گذشته طی اظهاراتی در کمیسیون امنیت ملی عنوان کردند که طرح اخیر آمریکا به نوعی نقض فاحش برجام است در حالی که ما داریم با سرعت به وظایف خود در قبال برجام عمل می‌کنیم.

 

وی با طرح پیشنهادی برای مجلس گفت: مجلس از امروز برای سرکشی ده روزه نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌شان تعطیل می‌شود. بنده پیشنهاد می‌کنم مجلس هفته آینده جلسه‌ای داشته باشد تا پیرامون آن جلسه بتوان به موضوع مهم برجام و طرح اخیر آمریکا  رسیدگی کرد.

کوچک‌زاده ادامه داد: وقتی خود آقای عراقچی قانون اخیر آمریکا را نقض فاحش برجام قلمداد می‌کنند ما چرا باید دیگر دستاوردهایمان را نابود کنیم. بنده خواهش می‌کنم هفته آینده مجلس به این موضوع رسیدگی کند و در صورت برگزاری جلسه طبق رأی نمایندگان این جلسه هرچه سریعتر برگزار شود.

کوچک‌زاده در ادامه طی تذکری به ماده 55 آیین نامه داخلی مجلس که موضوع رسیدگی به بودجه سالیانه را مدنظر دارد، گفت: در این ماده آورده شده است: رسیدگی به بودجه سالیانه در مجلس و ارائه گزارش آن حداکثر تا پایان شهریور ماه سال بعد است که این گزارش جهت اطلاع نمایندگان چاپ می‌گردد که این خود از جمله وظایف کمیسیون برنامه و بودجه است و هیئت رئیسه باید بر آن نظارت داشته باشد، که باید بگویم هیچ وقت این موضوع در 8 سال گذشته انجام نشده است.

وی خطاب به رئیس جلسه گفت: من نمی‌دانم این قانون که اجرا نمیشود پس چرا در قانون آورده شده است باید یک نفر جواب سوال بنده را بدهد.

اما در ادامه محمدحسن ابوترابی فرد در واکنش به اظهارات کوچک‌زاده گفت: در همین جا از آقای تاج گردون رئیس کمیسیون برنامه بودجه می‌خواهم که تا پایان همین جلسه در مورد تذکر اخیر آقای کوچک‌زاده گزارشی را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کند.