هدف فتنه گران تخریب دین بود

ملاعبدالله غفوری در گفت و گویی ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی اظهار داشت: در آستانه سالگرد فتنه آشوبگران سال 88 هستیم که جمعی نابخرد فریب نقشه های شوم آمریکا و اسرائیل را خوردند و علیه آرمانهای نظام فتنه گری کردند.

 

 

امام جمعه شهرستان در ادامه گفت: این فتنه و آشوب تا جایی پیش رفت که در عاشورای همان سال به ساحت امام حسین (ع) و همه بزرگان دین توهین شد که با حضور دشمن شکن مردم ایران اسلامی و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری توطئه و فتنه طرح ریزی شده نقش برآب شد.

 

 

وی 9 دی را نشات گرفته از بصیرت، آگاهی و هوشیاری مردمان ایران اسلامی دانست و افزود: حماسه 9 دی سبب شد تا توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب برای هیشه نقش بر آب شود.

 

 

ملاعبدالله غفوری تصریح کرد:  درایت مقام معظم رهبری بصیرت و حضور مردم که حقیقتآ مردم دشمن را خوب شناختند و سره را از ناسره تشخیص دادند 9 دی را خلق کرد.

 

 

امام جمعه شهرستان در پایان افزود: بزرگترین درسی که از "9 دی" می‌توان گرفت، درس ولایت‌مداری مردم بود. باید قدردان این مردم باشیم که در هرکجای دنیا صدای غیر انسانی و غیر خدایب بر می خیزد آن را محکوم و در نطفه خاموش خواهند کرد.

 

 

خداوند در 9 دی ماه ملت ایران را از شر فتنه نجات داد

 ماموستا ملا عادل غلامی امام جماعت اهل سنت قصرشیرین  گفت: 9دی ماه را روز بزرگی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: در این روز خداوند با عظمت و بزرگی خود ملت ایران اسلامی را از شر فتنه گران نجات داد.

 

 

غلامی افزود: در طول چندین سال گذشته انقلاب همواره رهنمودهای مقام معظم رهبری توانسته است با وحدت و انسجام ملت مسلمان ایران اهداف شوم فتنه گران را نقش بر آب کند.

 

 

امام جماعت اهل سنت قصرشیرین تاکید کرد: وحدت و انسجام میان تمامی مردم ایران را امری ضروری دانست و افزود: امروز وحدت میان مذاهب اسلامی یک اصل ملی و نقشه راه است که باید بر مبنای آن حرکت کنیم.

 

 

غلامی افزود: دشمنان نظام در سال 57 تمام تلاش خود را به کار گرفتند که انقلاب اسلامی به پیروزی نرسد اما درایت حضرت امام(ره) توانست تمامی مشکلات پیشرو را برطرف کند و با شروع رفراندوم انقلاب در 12 فروردین سال 58 اتحاد و اقتدار ملت ایران را در جهان به نمایش گذاشت.

 

 

وی خاطرنشان کرد: جوانان و تمامی ملت جمهوری اسلامی ایران پایبند به اصول و اخلاق شریعت اسلامی هستند و توطئه های فتنه گران  هیچگاه نمی تواند مسیر حرکت نظام را تغییر دهد.

 

 

امام جماعت اهل سنت قصرشیرین با اشاره به فعالیت گروه های تروریستی داعش در منطقه افزود: این گروه های تروریستی همچون گروهک های منافقین فتنه گرانی هستند که قصد نابودی دین اسلام دارند و بی شک سرنوشت منافقین را دچار خواهند شد.

 

 

وی با بیان اینکه فتنه در اسلام دو نوع است افزود: فتنه گرانی که از روی علم و آگاهی اقدام به فتنه انگیزی می کنند براساس قوانین جمهوری اسلامی باید مجازات شوند و کسانی نیز که به دلیل نادانی و ناآگاهی دست به چنین اقدامی می زنند بی شک مجازات خاص خود را دارند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه فتنه گر در هرکشوری که اقدام به برهم زدن نظم و امنیت کند باید مجازات شود افزود: قضات و تمامی مسئولین دستگاه قضا جمهوری اسلامی ایران افرادی با تقوا و عالم هستند و قطعا بهترین تصمیم را در خصوص فتنه گران خواهند گرفت و حتی اگر ملت ایران نیز آنان را مجازات نکند بی شک در محضر خداوند مجازات خواهند شد.

 

 

جامعه اهل سنت اقدامات فتنه گران را همواره محکوم کرده است

 ملا رشید ثنایی امام جماعت اهل تسنن شهرستان سرپل ذهاب گفت: در سال 88  فتنه گران سعی داشتند به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

 

 

ملا رشید ثنایی افزود: انتخابات سال 88 گویای وحدت ملت ایران با وجود تمام اختلاف نظرها ودیدگاه های مختلف بود و ملت همیشه بیدار ایران اسلامی با هوشیاری تمام متوجه این فتنه ها شده و در مقابل دسیسه های دشمنان ایستادند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: مردم ایران نسبت به اعتقادات و مقدسات خود بسیار پایبند بوده و از حساسیت بسیاری برخوردارند و جامعه اهل تسنن نیز تمام سران فتنه و اتفاقات آن سال را محکوم کرده و هتک حرمت به مقدساتی مانند عاشورا را از توطئه های بسیار ناپسند دشمنان می دانند.

 

 

وی اذعان داشت: رفتارهای غیر اخلاقی و غیر دینی که از برخی عاملان فتنه و برخی از طرفداران آنان رخ داد پس از مدتی مردم را منقلب و متوجه دسیسه های دشمنان کرد.

 

 

حماسه 9 دی نظام و انقلاب را در مقابل بدخواهان بیمه کرد

 

 ملا احمد براتی امام جمعه شهر ازگله   اظهار داشت: توهین به مقدسات دینی مسلمانان همواره و همیشه از نقشه های شوم کفار و منافقین بوده و چنانچه تاریخ را نگاه کنیم خواهیم یافت ایجاد آشوب و برهم زدن مراسمات دینی و تفرقه از کارها و امورات روزمره این گروه ها است.

 

 

ماموستا براتی با اشاره به حماسه نهم دی اظهار داشت: حضور میلیونی مردم مسلمان در این روز بار دیگر میزان وفاداری مردم را به نظام اسلامی و انقلاب نشان داد و در واقع بار دیگر نظام و انقلاب را در مقابل بد خواهان بیمه کرد.

 

 

امام جمعه شهر ازگله همچنین خاطرنشان کرد: شیعه و سنی برای دشمنان قسم خورده اسلام هیچ فرقی ندارد و هرگاه فرصتی پیش بیاید می کوشند تا به مسلمانان ضربه بزنند و در واقع هتک حرمت روز عاشورا سال 88 نیز از این گونه موارد است.

 

 

وی با اشاره به فعالیت گروه نو ظهر تروریستی به نام داعش در منطقه به نام اهل سنت گفت: یقینا هیچگاه اهل سنت این گروه و فعالیت هایشان را قبول نمی کند و به شدت آن را محکوم می کند چرا که فعالیت این گروه در حال حاضر علاوه بر کشتار مردم بی دفاع باغث ایجاد موجی جدید در کشورهای غربی بر علیه مسلمانان آن نقاط شده است.

 

 

بانیان فتنه با دین دشمنی داشتند

عضو شورای روحانیت اهل سنت  ضمن گرامیداشت حماسه نهم دی ماه گفت: با وجود پشتوانه ها و حمایتهای بسیار غرب از فتنه 88 به خصوص در عرصه رسانه ای و تلاش در جهت تعمیم این مسئله که اکثریت ملت ایران با فتنه گران همراه هستند، حماسه نهم دیماه حقیقت اندک بودن جمع فتنه گران را به جهانیان ثابت کرد.

 

 

 ملا هادی زکایی در ادامه افزود: حماسه این روز به مبلغین دروغین غرب و کسانی که سعی داشتند آتش فتنه را به نفع خود بسیار بزرگتر از حد واقعی آن نشان دهند فهماند که اکثریت ملت ایران هیچگاه در برابر توهین به اعتقادات دینی و مذهبی و تلاش برای از هم گسستگی وحدت ملی سکوت نخواهند کرد و با حمایت از رهبری در برابر اینگونه توطئه های فتنه انگیزانه با دستان خالی و نیروی اراده دینی خود ایستادگی خواهند کرد و این سناریوها جایی در میان مملکت اسلامی ما نداشته و نخواهد داشت.

 

 

ملا هادی زکایی تصریح کرد: حماسه 9 دی شکست سناریوی از قبل طراحی شده توسط دشمنان مملکت اسلامی و دست نشاندگانشان بود و حرکتی عظیم و دندانشکن در برابر دشمنان دین بود.

 

 

وی در ادامه تصریح کرد: ملت ایران اسلامی برای دفاع از اعتقادات، باورها و ارزش‌های دینی و ملی خود حماسه ای فراموش نشدنی از قدرت اعتقادات دینی در برابر فتنه انگیزانی بود که قصد درهم پاشیدگی جامعه اسلامی را در سر می پروراندند خلق نمودند.

 

 

زکایی خاطر نشان کرد: این گونه حرکتهای فتنه انگیزانه و تلاش برای اهانت به ارزشهای دینی در هر عقیده و مذهبی که باشد محکوم است و بانیان این امر که با اغفال جوانان و با شعارهای رنگا رنگ و خام کننده که هیچ رنگ و بویی از الگوهای جامعه اسلامی را در خود دارا  نیست و تنها الگوهایی مطرح شده از سوی دشمنان دین است. تلاشی  را برای مقابله با دین اسلام را در جامعه آغاز نمودند .

 

 

زکایی ادامه داد: بزرگداشت روز 9 دی تکریم روز وحدت ملی و انسجام اسلامی است و حفظ یاد و خاطره این حماسه می تواند نماد اتحاد برای مسلمین در برابر توطئه های دشمنان دین و چراغی برای آینده کشور در مقابله با فتنه های دیگر بوده و تابلویی عبرت آموز برای حامیان فتنه باشد که هیچ گاه نمی توانند با چنگ اندازی در باورهای دینی وحدت مسلمین را خدشه دار نمایند.