احمد حکیمی‌پور که عنوان دبیرکل حزب موسوم به اراده ملت را یدک می‌کشد، به سایت «آریا» گفته است: اصلاح‌طلبان با ورود به مجلس می‌خواهند شعار امید را همراه با دولت به تحقق برسانند. وی درخصوص انتخاب «امید و آرامش، رونق اقتصادی» به عنوان شعار انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: انتخاب این شعار در امتداد شعار سال 92 است. جامعه، جوانان، کارآفرینان و تمامی افراد جامعه نیاز به امید دارند.

وی می‌افزاید: زمانی که امید در کشور ایجاد شود با وجود امنیت و ثبات حاکم در کشور می‌توانیم آرامش را هم به دست بیاوریم. ما به دنبال یک مجلس کم حرف و کارآمد هستیم تا بتوانیم امید و آرامش را در مردم تزریق کنیم. امید و آرامش با رونق اقتصادی مکمل یکدیگر هستند چرا که با رونق اقتصادی می‌توان به امید و آرامش، و بالعکس رسید. ما با ورود به مجلس می‌خواهیم این شعار را همراه با دولت به تحقق برسانیم.

یادآور می‌شود اولین شورای شهر تهران در انتخابات سال 1377 و با حضور 15 عضو اصلاح‌طلب تشکیل شد. این جمع به اعتبار سیاست‌بازی و برخی زد و بندها و گروکشی‌های هنگفت اقتصادی به دو گروه رقیب 7 و 8 نفره تقسیم شد و عملا موجب قفل شدن کار  و عدم تشکیل جلسات شورای شهر شد تا جایی که وزارت کشور دولت اصلاحات مجبور به انحلال شورای شهر شد. هنگامی که عطریانفر از اعضای شورا با گستاخی گفت مردم به گزارش کمیته تحقیق درباره شورا خندیده‌اند و این گزارش اثر و خاصیتی نخواهد داشت، مهدی کروبی رئیس مجلس به اعتراض اعلام کرد شما در شورای شهر تهران ما اصلاح‌طلبان را پیش 7-8 میلیون تهرانی شرمنده و سرافکنده کردید.

شکست‌های زنجیره‌ای و بی پایان اصلاحات در طیفی از انتخابات از آن زمان تا امروز تداوم داشته است. افراطیون یک سال پس از انتخابات شورای شهر، وارد مجلس ششم شدند که مجلس ششم  نیز کم از شورای شهر اول نداشت و محل سیاست‌بازی و جنگ اعصاب برای افکار عمومی بود.