ورود ناوشکن فرانسه به آب های ایران

سردار علی فدوی در نشست با جمعی از مدیران رسانه ای کشور که به منظور تقدیر از این نیرو برای برخورد با متجاوزین آمریکایی در خلیج فارس صورت گرفت با اشاره به نقش آمریکا در ناامنی خلیج فارس گفت: از زمانی که آمریکایی ها به خلیج فارس آمدند ناامنی 9 برابر شده است.

وی با بیان اینکه  از ماجرای بازداشت تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس فیلم های زیادی موجود است، افزود: اگر آمریکا به کارهای غیرحرفه ای خود بعد از بازگشت 10 تفنگدارش توسط سپاه ادامه می داد ممکن بود تمام ناوهایشان غرق شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه تا به امروز چندین بار نیروهای آمریکایی و انگلیسی در آب های سرزمینی ایران دستگیر شده اند، افزود: تاکنون دو بار آمریکایی ها و دوبار انگلیسی ها را در آب هایمان دستگیر کرده ایم و اولین باری که آمریکایی ها را در خلیج فارس گرفتیم بنا به دلایلی آن را خبری نکردیم.

فدوی اضافه کرد: در خصوص نحوه برخورد با نظامیان آمریکایی بازداشت شده توسط سپاه باید بگویم که طبق دستور اسلام نمی توانیم با اسرا بد برخورد کنیم و برای تفنگداران آمریکایی حتی مسابقه فوتبال جام اروپا را پخش کردیم.

وی با بیان اینکه چندی پیش نیز یک ناو فرانسوی وارد آب‌های آزاد کشورمان شد، گفت: بدلیل برخورد شدید ما و محاصره این ناو فرانسوی توسط نیروهای ما، پرچم جمهوری اسلامی را بالا برد و از آب‌های سرزمینی ما خارج شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: ما رسما عبور کشتی نظامی ۶ کشور را مصداق عبور خطرناک اعلام کردیم.

فدوی افزود:  شهید شدن شیخ نمر و ماجرای حمله به سفارت عربستان در یک راستا است و برخی کشورها که جمعیت شان به اندازه محله‌های انتهای خیابان پیروزی تهران هم نیست از آمریکا تبعیت می‌کنند.