ترفند سال 88 دیگر جواب نمی دهد!

گروه سیاسی- آذر منصوری عضو سابق جبهه مشارکت اخیراً گفته است در برابر منافع ملی اصلاح طلبان گردنشان از مو هم باریکتر است! این اظهارات پس از آن مطرح می شود که اصلاح طلبان در روزهای اخیر کارناوالی با عنوان اعتراض به رد صلاحیت های گسترده به راه انداخته اند که عملاً همان اقدامات کمیته صیانت از آراء میرحسین موسوی را در دستور کار خود قرار داده است.

 به گزارش افکارخبر، اصلاح طلبان در روزهای اخیر کوشیده اند نشان بدهند که در این انتخابات شورای نگهبان به انان اجازه معرفی نامزد در انتخابات را نداده و عملاً از صحنه انتخابات کنار گذاشته شده اند.

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی هم چندی پیش به خبرگزاری ایلنا گفته بود که 99 درصد نامزدهای اصلاح طلبان رد صلاحیت شده و آن ها تنها 30 نامزد در سراسر کشور برای شرکت در انتخابات دارند. همزمان هاشمی رفسنجانی که این روزها پدرخواندگی جبهه اصلاحات را بر عهده گرفته از رد صلاحیت 60 درصدی داوطلبان ابراز تاسف کرده است.

 جوسازی گسترده اصلاح طلبان این روزها و در آستانه انتخابات چنان پر صدا است که گویی فتنه ای دیگر را تدارک دیده اند. اما در عین حال نباید اشتباه کرد، استراتژیستهای اصلاح طلب این بار می دانند که نه بدنه اجتماعی برای پیگیری اعتراض هایشان دادند و نه می توانند با چانه زنی از بالا حاکمیت را به چالش بکشند.

 حسن روحانی در دوسال گذشته ثابت کرده تنها برای خوش آمد اصلاح طلبان حاضر است تیترهای داغ تحویل روزنامه هایشان بدهد. 

از سوی دیگر اتمام حجت امروز رهبری  در دیدار با دست اندر کاران انتخاباتی تا حد زیادی بازی اصلاح طلبان را بر هم زد. رهبر معظم انقلاب هیچ اشاره ای به گستردگی رد صلاحیت ها نکرده و هیچ گونه هشداری در این زمینه به شورای نگهبان ندادند. این درحالی است که اگر رهبری از رویکرد هیات های نظارت ناراضی بودند می توانستند در جلسه امروز به آن اشاره کنند چنانکه در مورد حمله به سفارت عربستان فرمودند که با این کار مخالف بوده و آن را به ضرر اسلام و کشور می دانند.

 

اصلاح طلبان از اتمام حجت امروز آقا به بعد تنها در مقابل آینه ای خواهند ایستاد که فقط و فقط تصویر خودشان را در آن خواهند دید. تصویری که هر چند سعی کنند آرایشی مظلومانه به آن بدهند، در سوگواری و عزاداری برایش تنها خواهند ماند. آنان نه چنان که ادعا می کنند بدنه اجتماعی دارند و نه از حمایت نخبگان جامعه برخوردارند و نه حتی قمار آخرینشان در انتخابات ریاست جمهوری به کار تنهایی این روزهایشان خواهد آمد.

 دولت روحانی نشان داده است که هرگاه بخواهد می تواند از اصلاح طلبان استفاده کند و هرگاه نیازی به آنان نداشته باشد از دور برایشان دست تکان بدهد. اصلاح طلبان این روزها و تا زمان انتخابات دلخوش به همین دست تکان دادن ها باقی خواهند ماند.