دولت هیچ برنامه‌ای برای خروج از رکود ندارد

نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور (دفتر تحکیم وحدت) با حضور اعضای دفاتر این اتحادیه دانشجویی از سراسر کشور با شعار «نظارت استصوابی، بصیرت ملی و مجلس انقلابی» برگزار شد و این نشست به مدت سه روز ادامه دارد.

محمد قائدشرف دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در ابتدای این نشست گفت: افزون بر 30 سال از آغاز فعالیت این دفتر می‌گذرد و هم اینک در کشور پس از اسم جنبش دانشجویی نام دفتر تحکیم وحدت می‌آید.

محمد قائدشرف افزود: نظم و صداقت تشکیلاتی، بهبود چهره تحکیم وحدت در جامعه و دستیابی به حداکثر تاثیرگذاری کمک به جبهه انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها مهمترین رویکردهای این تشکل است.

وی در ادامه گفت: دانشگاه‌ها هنوز به نقطه ایده‌آل انقلاب اسلامی نرسیده‌اند لذا رویکردها باید به سمت رویکرد فعالانه تغییر کنند.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با اشاره به نزدیکی انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ادامه داد: انتخاباتی پیش رو حساس است و مقام معظم رهبری نیز هشدار داده اند نسبت به روی کار آمدن مجلسی که حرف دشمن را گوش می‌کند.

وی افزود: به رغم وجود مخالفتها در حوزه سیاست خارجی مجلس و تصویب برجام، مقام معظم رهبری با هوشیاری از سیاست خارجی مجلس دفاع کردند.

قائدشرف گفت: در انتخابات پیش رو هجمه‌هایی به نظام وارد خواهد شد لذا باید به عنوان جنبش دانشجویی از ساختارهای کشور دفاع کنیم.

وی با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی ادامه داد: یکی از گلوگاه‌های مورد هجمه دشمن در ایام انتخابات، مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان است.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت گفت: دانشجویان و جنبش‌های دانشجویی باید به‌طور قاطع از شورای نگهبان دفاع کنند و پاسخ کوبنده‌ای به غرض ورزی دشمنان بدهند.

در پایان روز اول نشست سراسری دفتر تحکیم وحدت حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل چارچوبی را تعیین کرده و گفتند هرچه مردم در چارچوب دین بخواهند عملی می‌شود و معتقد بودند مردم چیزی را خارج از چارچوب دین نمی‌خواهند.

وی افزود: اگر مسیر حرکت دولت برخلاف مبانی انقلاب بوده و ارتباطی با اصول آن نداشته باشد در واقع وکالت از مردم را درست انجام نداده است و نماینده مجلس وظیفه ندارد از چنین دولتی دفاع کند بلکه باید چنین دولتی را مورد انتقاد قرار دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من معتقدم از تعبیر وکیل‌الدوله می‌توان برای نمایندگان مجلس استفاده کرد همه وکیل مردم هستیم و دولت و مجلس در یک مسیر به مردم خدمت می‌کنند.

رسایی عنوان کرد: امروز رقابت و مسابقه سیاسی بین دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب وجود دارد آیا واقعاً اصولگرایی و اصلاح‌طلبی حسن و قبح عقلی دارد؟ به عقیده بنده نه چرا که در مسیر اصلاح‌طلبی باید ببینم قصد داریم چه چیزهایی را اصلاح کنیم و در مسیر اصولگرایی نیز باید بررسی شود که چه اصولی مهم است.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب دو اصطلاح تندرو و محافظه‌کار وارد ادبیات سیاسی کشور شدند و مدتی شاهد ایجاد انشقاق در برخی از مجامع از جمله جامعه روحانیت بودیم که همین موضوع سبب تشکیل جامعه روحانیت و جامعه روحانیون شد.

رسایی اظهارداشت:‌ معتقدم دولت و مجلس را نباید از منظر دو جریان سیاسی نگاه کرد، بلکه اینجا دو نگاه وجود دارد یکی نگاهی به غرب دارد و خوش‌بین است اما نگاه دیگر دارای خوش‌بینی نیست. متأسفانه دولت معتقد است سیاست خارجی باید تغییر کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که از دیدگاه رهبری نگاه دوم معتقد است برای عبور از بحران‌ها باید سیاست‌ خارجی را تغییر دهیم، افزود: اگر این نگاه در کشور دارای جایگاه، تریبون، رسانه و صندلی نبود پس چرا رهبر انقلاب باید این نگاه را برجسته کنند.

وی یادآور شد: اگر مجلس به دولتی که برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کند، کمک کند عیب نیست در صورتی که در دولت قبل عده‌ای به نمایندگان مجلس لقب وکیل‌الدوله را نسبت می‌دادند اما من در طول این دولت حتی یک بار هم عنوان وکیل‌الدوله را به حامیان بی‌منطق دولت نسبت ندادم.

رسایی با اشاره به اینکه لاریجانی اجازه مطرح شدن پیشنهادات را درباره اجرایی شدن برجام در مجلس نداد، عنوان کرد: مانند یک آب خوردن گفتند تصویب شده است در مجلس و هرچه گفتیم باید در این باره بحث شود کسی حرفمان را نشنید و به همین دلیل برخی نکات توسط نمایندگان معترض خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال شد.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره علت ردصلاحیت خود برای انتخابات مجلس اظهارداشت: عده‌ای صبح یکشنبه برخی اسناد را علیه من جمع کرده بودند که این مشکل را حل کردم.

وی در رابطه با شفاف‌سازی مجلس بر پیگیری وعده‌ها اذعان کرد:‌ تفاوت عمده مجلس با دو قوه دیگر این است که در یک فضای شیشه‌ای قرار دارد و درصورت ایجاد نکردن ضرورت شفافیت نمی‌تواند مکان‌های دیگر را به شکل شفاف نشان دهد به عقیده بنده مجلس باید از شفافیت استفاده کند که این کار به ایجاد فضای سالم درکشور کمک می‌کند.

رسایی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم از ابتدا بنای خود را بر اعتماد به دشمنان گذاشت که تا به امروز هم ثمره و نتیجه‌ای نداشته است و متاسفانه دولت یازدهم در وزارت خارجه و وزارت خارجه در مذاکره با 1+5 خلاصه شده در حالی امروز کشور در مرحله رکود قرار دارد اما هیچ برنامه‌ای دولت در این راستا ندارد.

گفتنی است نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور(دفتر تحکیم وحدت) تا دهم بهمن ماه در مشهد ادامه دارد.