اسرائیل در 5 سال گذشته تمام تلاش خود را در  راستای ایجاد فرقه گرایی و تفرقه افکنی بین مسلمانان به کار بسته و جنگ سوریه هم در همین پروسه  شکل  گرفت.  

 

مقامات "تل آویو" امنیت داخلی خود را در گرو جنگ های منطقه ای و ایجاد درگیری در بین مسلمانان می بینند و لذا پشتیبانی از گروه های تکفیری در منطقه غرب آسیا را ضامن امنیت خود و سرزمین های اشغالی می‌دانند.

 

 

چرا اسرائیل

چرا اسرائیل

 

رژیم‌صهیونیستی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین حامیان تروریسم در منطقه شناخته می‌شود که با اقدامات منحصر به فرد خود امنیت و آرامش غرب آسیا را به خطر می‌اندازد  و هماهنگی اسرائیل و داعش یک پروسه طولانی مدت برای تامین امنیت  "اشغالگران قدس" است.

****روزنامه الاخبار به نقل از یک منبع اسرائیلی: تماس های آرام اسرائیل و داعش برقرار است

روزنامه  "الاخبار" لبنان، اظهارات یک منبع نظامی عالیرتبه اسرائیلی در مصاحبه با روزنامه  "واشینگتن پست"  درباره سیاست اسرائیل در قبال گروه داعش بسیار سوال برانگیز شد. این اظهارات بار دیگر موضع اسرائیل در قبال این گروه را مطرح می سازد.

این منبع نظامی گفت: اسرائیل اگر بخواهد، می تواند با داعش  مبارزه کند؛ اما خودش این پرسش را مطرح می کند که فردای این اقدام چه خواهد شد؟ وی درباره موضع اسرائیل توضیح می‌دهد که تهدیدهای پس از آنچه می شود. به همین علت اسرائیل سیاست بازدارندگی و مهار را در قبال گروه داعش در پیش می گیرد و همچنین تماسهای آرام با این گروه هم برقرار است.

البته  "موشه یعلون" یکی دیگر از مقامات بلند پایه اسرائیل معتقد است : "اگر بخواهیم بین ایران و داعش یکی را انتخاب کنیم یقینا داعش را انتخاب خواهیم کرد". این مواضع نشان دهنده آن است که مقامات  "تل آویو" از گسترش داعش در منطقه غرب آسیا خرسند هستند و از آن پشتیبانی می‌کنند.

**سیاست اسرائیل در قبال داعش پشتیبانی لجستیکی، مالی، پزشکی، تسلیحاتی و آموزشی است

برخلاف نظر مقام صهیونیست که معتقد بود سیاست "تل آویو" در قبال داعش بازدارندگی و مهار است ؛ می‌توان گفت که اقدامات اسرائیل در 5 سال گذشته و به خصوص دو سال اخیر نشان داده که سیاست صهیونیست ها در قبال داعش پشتیبانی لجستیکی، مالی، پزشکی، تسلیحاتی و آموزشی است.

درباره پشتیبانی لجستیکی به همین نکته می‌توان بسنده کرد که هر زمان تروریست های داعش و جبهه النصره در مواضع خود عقب می‌نشستند نیروی هوایی ارتش اسرائیل آن ها را پشتیبانی می کرد و نیمی از درگیری های  دو سال اخیر سوریه به دلیل پشتیبانی اسرائیل از داعش و جبهه النصره است.

 

"بنیامین نتانیاهو"  نخست وزیر اسرائیل از طرفی می‌گوید جنگ پشت دروازه های "تل آویو" بوده و از طرفی دیگر در بیمارستان های شهرک "صفد" ، نهاریا و .... از تروریست هایی که در جنگ سوریه آسیب دیده اند عیادت می‌کند و این موضوع جای تامل جدی دارد.

 

چرا اسرائیل

 

 

 

چرا اسرائیل

 

سایت گلوبال ریسرچ  ( Global Research ) نوشت: بر اساس مشاهدات شورای امنیت سازمان ملل (United National Security Council) در 18 ماه گذشته نیروهای دفاعی اسرائیل (Israel Defence Force) یا (IDF) ارتباط منظمی با شورشیان سوریه از جمله نظامیان دولت اسلامی (تروریست‌های داعش) داشته‌اند. روزنامه هاآرتص  (Haaretz ) گزارش داد: روابط نزدیک بین شورشیان مسلح سوریه و ارتش اسرائیل بر اساس مستندات سازمان ملل وجود دارد.

 

سایت آی 24 نیوز  ( i24news )  درباره کمک‌های رژیم صهیونیستی به تروریست‌های تکفیری نوشت: بر اساس گزارش‌های شورای امنیت سازمان ملل از مارچ 2013، اسرائیل مجروحان (شورشی) را به داخل اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) جهت مداوا در بیمارستان شهرستان‌های (شهرک‌های) "صفد" و "نهاریا" منتقل کرده است.

 

اسرائیل به عنوان یکی از دشمنان محور مقاومت به حساب می‌آید که تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به ارتش سوریه و حزب الله انجام داده و بمباران های نقاط مختلف سوریه گواهی بر این مدعاست.

**اسرائیل در "بیت المقدس" چه می خواهد؟  

 

اسرائیل به دنبال تقویت زیرساخت های داعش بوده و تمایل ندارد که این گروه تروریستی از بین برود؛ چرا که اگر داعش از بین برود سرزمین های اشغالی دوباره در کانون توجهات خواهد بود و برای مخاطبان سوالی جدی مطرح می‌شود که اسرائیل در "بیت المقدس" چه می‌خواهد؟

نکته فوق موضوعی است که برای مقامات "تل آویو" به هیچ عنوان قابل قبول نیست و صهیونیست ها تلاش می‌کنند که موضوع فلسطین و سرزمین های اشغالی هیچگاه مطرح نشود و یکی دیگر از دلایل پشتیبانی داعش ، نگرانی اسرائیل از مطرح شدن دوباره اشغال قدس است.

 

 

چرا اسرائیل

 

علاوه بر این، اسرائیل در منطقه غرب آسیا با داشتن ده‌ها بمب اتمی امنیت منطقه را به خطر انداخته و همگان می‌دانند که ارتش رژیم صهیونیستی در یک دهه اخیر چندین جنگ بزرگ به راه انداخته است. به عبارت بهتر نابودی داعش موضوع یا به عبارت بهتر  "چالش اسرائیل"  را دوباره حیا خواهد کرد و مقامات "تل آویو" این را نمی‌خواهند.

اسرائیل امروز زیرساخت‌های ترور قدرتمندی در سوریه داشته و از داعش و جبهه النصره و احرار الشام و جیش الاسلام حمایت می‌کند و این نشان می‌دهد مقامات "تل  آویو" به دنبال بی ثبات کردن منطقه غرب آسیا و تفرقه افکنی بین مسلمانان هستند.

همچنین "تل آویو" از گسترش پدیده داعش در سوریه خوشحال است؛ چرا که به هر میزان این گروه تروریستی در شامات رشد کند، ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه برای دفع این تروریست ها بیشتر به زحمت می‌افتند و لذا داعش مورد حمایت اسرائیل خواهد بود.

تلقی اسرائیل این است که حزب الله تا زمانی که در سوریه مشغول جنگ بوده هیچ اقدامی علیه اسرائیل و سرزمین های اشغالی انجام نخواهد داد ؛ در صورتی که دوبار حمله هوایی "تل آویو" از سال گذشته با پاسخ حزب الله روبرو شده است.

**داعش در پایان راه است

 

تروریست های تکفیری داعش در یکسال اخیر مناطق انبوهی را از مناطق تحت تصرف خود از دست داده اند و دیگر صاحب بیش از 250 هزار کیلومتر مربع وسعت سرزمینی نیستند و پیش بینی می‌شود در سال های آینده دیگر نامی از این گروه تروریستی باقی نماند.