جهان به اقتدار انقلاب اسلامی اذعان دارد

گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور حسن غفوری فرد رئیس خانه احزاب برگزار شد.

غفوری فرد رئیس خانه احزاب ضمن گرامیداشت آغاز دهه مبارک فجر و سالروز بازگشت حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی اظهار داشت: امام (ره) بعد از فرار شاه در 26 دیماه در حال بازگشت به ایران بود که بختیار فرودگاهها را بست و اعلام حکومت نظامی کرد ،معظم له برای بار دوم در 6 بهمن سال 1357 نیز آماده ورود به کشور شد که باز هم بختیار امکان بازگشت امام(ره) را فراهم نکرد زیرا می دانست با ورود ایشان حکومت ستمشاهی بطور کامل پایان می پذیرد.اما در آخر فشارهای مردم موجب گردید حضرت امام خمینی(ره) در روز 12 بهمن 1357 به کشور بازگردند و موجی از شعف و شادی را در دل ملت آزاده ایران پدید آورند.

رئیس خانه احزاب اظهار داشت: با پیروز شدن انقلاب اسلامی برای اولین بار احکام اسلام بالاتر از احکام دیگر در کشور اجرایی شد و قانون اساسی بر اساس اسلام تدوین گردید. در واقع این برای اولین بار در جهان بود که یک کشور بعد از ایجاد یک انقلاب و سرنگونی رژیم سابقش با این سرعت و ظرف کمتر از یکسال ،رفراندوم برگزار نمود و قانون اساسی آن نیز به نگارش درآمد و حتی انتخابات ریاست جمهوری نیز درحال برگزاری بود. انقلابهای منطقه را به یاد دارید، بعد از ایجاد انقلاب تا مدتی همان کسانی که انقلاب کردند کشورشان را بدست گرفتند اما در ایران بدلیل وجود یک ایدئولوژی مشخص در زمان مبارزات ، تمامی مراحل به سرعت طی گردید.

غفوری فرد در ادامه افزود: در نیمه دوم قرن بیستم در دنیا ، حرکتها و نهضتهای آزادی بخش بسیاری در حال شکل گیری بود و انقلابهای بسیار زیادی در اقصی نقاط جهان شکل گرفت،اما تنها انقلاب حقیقی درجهان ،انقلاب اسلامی ایران بود زیرا بین انقلاب نمودن و کودتا کردن تفاوت بسیار زیادی است. اکثریت کشورهایی که حکومتشان در آنزمان تغییر کرد بواسطه کودتاهای نظامی تغییرات شکل گرفت اما در ایران با حضور همه مردم انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی اضافه کرد: ایدئولوژی این انقلاب کاملا شناخته شده بود و مردم می دانستند که بدنبال چه هدفی هستند و در این میان جریانهای داخلی و خارجی نیز در انقلاب بی تاثیر نبود.

رئیس خانه احزاب افزود: در زمان جنگ ویتنام ، پژوهشگران آمریکایی در اقدامی کاملا علمی ،نسبت به شکل گیری انقلاب در 50 کشور تحقیق به عمل آوردند ،آنها با بررسی رهبران کشورها حتی شعارهای انقلابی نیز برای آن کشورها طراحی نموده بودند ،آنها بدون آنکه بدانند این تحقیقات را رای سازمانهای جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا انجام دادند. نتیجه این پژوهش  بر این اساس بود که در آن زمان اعلام کردند تنها کشوری که ظرفیت ایجاد یک انقلاب مردمی را دارد،ایران است زیرا دارای یک ایدئولوژی مشخص هستند.

وی اضافه کرد: کسینجر تحلیلگر ارشد آمریکایی ، یکسال پس از انقلاب اسلامی ایران 4 خطر بزرگی که به زعم او ،جهان را تهدید می کند شامل چند موضوع است که اولین آن بنیادگرایی اسلامی است؛  یعنی مسلمانان بعد از اینکه مکاتب مختلف جهان را تجربه کردند ،دوباره به اسلام حقیقی بازخواهند گشت. این همان مسئله ای است که اکنون بعنوان بیداری اسلامی در جهان مطرح است . جوانان و روشنفکران مجامع اسلامی با دیدن وضعیت مکاتب مختلف جهانی به این نتیجه رسیده اند که تنها راه رهایی پناه آوردن به اسلام واقعی است.

غفوری فرد افزود: مساله دوم که کیسینر مطرح می کند رادیکالیسم شیعه است؛ کسینجر معتقد است این گروه اقلیت شیعه در بین مسلمانان بدلیل داشتن ایدئولوژی شهادت و انتظار ،همیشه پویا و فعال هستند. زیرا مکاتب دیگر منوط به حضور پیامبرانشان بوده اند اما در مکتب تشیع تبدیل هر زمینی به کربلا دور از دسترس نیست.

وی اضافه کرد: نکته سوم نیز انقلاب اسلامی تازه اتفاق افتاده در ایران است؛ یک روحانی در راس یک حرکت و مردم یک کشور 36 میلیونی اقدام به انقلاب کرده بودند و از دید کسینجر این انقلاب آتش زیر خاکستری بود برای انقلابهای اسلامی دیگر در جهان که در واقع چنین هم بود و انقلاب ما بعنوان الگو دردیگر کشورهای آزادیخواه به کار گرفته شد.

غفوری فرد تصریح کرد:‌ کمونیسم که در آنزمان با توجه به وسعتی که داشت بعنوان قطبی جهت مقابله با ایدئولوژی اسلامی نام برده شده بود.

رئیس خانه احزاب در ادامه با اشاره به توطئه هایی که بر علیه ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شد، اظهار داشت: شدیدترین و بدترین تحریمها و توطئه ها بر علیه ایران اسلامی بکار گرفته شد زیرا میدانستند که ایران و رهبر فقید آن دارای چه پتانسیل بالایی هستند که میتوانند جهان را تحت تاثیر قرار دهند و انقلاب را صادر کردند.

غفوری فرد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی رسید که مردم با دست خالی در برابر ارتشی که از آن بعنوان پنجمین ارتش دنیا نام برده میشد و تمام حمایتهای خارجی از شاه انجام میشد بدست آمد؛ به یاری خداوند ، شاه در بین سالهای 55 تا 57 هر آنچه که فکر میکرد به نفع حکومتش بوده را به انجام رساند اما همه به ضرر خودش تمام شد. وقتی امام را تبعید نمود با فشارهایی که به صدام آورد اجازه حضور ایشان را در عراق نداد و امام به پاریس مهاجرت کردند. پیامهای امام در آنزمان حداکثر در منطقه پخش میگردید اما با حضور ایشان در فرانسه ،امام خمینی(ره) جهانی شد.

وی اضافه کرد: زمانی بود که مردم ایران با مشکلات فراوان به سخنان و بیانات امام دست پیدا میکردند اما با ورود ایشان به فرانسه دسترسی به این مهم بسیار آسانتر شد.

رئیس خانه احزاب ادامه داد: زمانی ما را  بدلیل وجود یک اعلامیه در خودرو دستگیر کردند و بدلیل پر بودن زندانها بنده را به آسایشگاهی منتقل نمودند، زیرا در آنزمان  هر کسی کوچکترین مخالفتی داشت بوسیله دستگاه مخوف ساواک دستگیر می شد. شاه با تمام قدرتی که داشت و دلگرم ارتش،ساواک و همپیمانان خارجی خود بود در برابر مردمی که با دست خالی به میدان آمده بودند شکست خورد. مردم ایران فقط با حمایت قرآن به پیروزی رسیدند. آنچه که باعث روشنی دل مردم مسلمان ایران شد رهنمودهای حضرت امام(ره) تحت ولای آیات نورانی قرآن بود.

غفوری فرد خاطرنشان کرد: ریشه انقلاب اسلامی ایران آنچنان قدرتمند گردیده است که تمامی دنیا به این اقتدار اذعان دارند و در مذاکرات هسته ای اخیر اقتدار ایران آنچنان بود که 6 کشور قدرتمند جهان در یکطرف و ایران اسلامی در طرف دیگر در حال مذاکره بودند و ایران اسلامی هم به پیروزی رسید.