21 دی‌ماه امسال بود که خبر بستری شدن مهدی هاشمی در بیمارستان روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت.

همان روز سیدوحید ابوالمعالی، وکیل دیگر خانواده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، علت اصلی حضور مهدی هاشمی در بیمارستان را جراحی و خارج کردن یک غده از بدن وی عنوان کرد.

پس از انتشار این خبر بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و مخاطبان رسانه‌ها این اتفاق را یک سناریوی از پیش طراحی شده برای آزادی مهدی دانستند در حالی که ماجرا جدی‌تر از این‌حرف‌ها بود، چرا که با گذشت 8 روز مهدی هاشمی همچنان در بیمارستان نیکان تحت مراقبت ویژه قرار داشت.

خبرهای ضد و نقیضی در مورد مهدی هاشمی به گوش می‌رسید تا اینکه 29 دی‌ماه سیدوحید ابوالمعالی با اعلام اینکه مهدی هاشمی هنوز از بیمارستان مرخص نشده است، گفت: نتیجه عمل جراحی و معاینات پزشکی به دادستانی و زندان اوین ارسال شد.

وکیل خانواده هاشمی تصریح کرد: تصمیم‌گیری در این زمینه با دادستان تهران است اما هنوز در رابطه با وضعیت مهدی تصمیمی گرفته نشده است.

تا اینکه 30 دی ماه با دستور دادستان تهران مهدی هاشمی جهت گذراندن دوران نقاهت خود از بیمارستان به منزل رفت تا مرخصی دو‌هفته‌ای خود را طی کند.

صحبت‌ها بر سر تمدید مرخصی مهدی هاشمی ادامه داشت تا اینکه 14دی ماه عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید دیوان عدالت اداری با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به  سؤالی مبنی بر این که آیا مرخصی مرخصی مهدی هاشمی تمدید می‌شود یا نه؟ گفت: مهدی هاشمی دو هفته مرخصی استعلاجی داشته است و اگر مرخصی وی تمام شود باید به زندان بازگردد و این مرخصی تمدید نمی‌شود.

بر همین اساس مهدی هاشمی روز پنجشنبه 15 دی ماه برای گذارندن ادامه محکومیت خود به زندان اوین بازگشت.

سهراب سلیمانی در خصوص وضعیت فعلی مهدی هاشمی گفت: در حال حاضر این زندانی در بهبود کامل به سر می‌برد و مشکل خاصی ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا چکاپ‌های پزشکی مهدی در زندان ادامه دارد یا نه؟ گفت: تمام زندانیان به طورر مرتب تحت چکاپ پزشکی قرار می‌گیرند و اگر نیاز باشد اقدامات درمانی لازم برایشان انجام می‌شود.