محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با «مارتین شولتز» رییس پارلمان اروپا بر تداوم همکاری ها ی پارلمانی بین ایران و اتحادیه اروپا تاکید کرد و افزود: در آینده نزدیک با سفر رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به بروکسل زمینه همکاری های پارلمانی فی مابین مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به این که ایران وارد مرحله جدیدی از روابط با اتحادیه اروپا شده است تصریح کرد: طرفین تلاش دارند تا با اجرایی شدن برجام، روند مناسبات تسریع شود.

ظریف توجهات را به بحران یمن جلب کرد و افزود: در اثر محاسبات غلط حمله به یمن، گروههای افراطی و تروریستی در جنوب این کشور تقویت شدند.

مارتین شولتز رییس پارلمان اروپا نیز در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه آن را نگران کننده دانست و در خصوص تحولات عراق تاکید کرد: در این کشور باید شیعه و سنی یک هدف را دنبال کنند و آن جنگ با داعش است.

وی مهمترین اثر بی ثباتی منطقه را افزایش آوارگان و مهاجرت آنها به اروپا دانست  و بر لزوم مدیریت بحران آوارگان تاکید کرد. شولتز با اشاره به سفر ظریف به بروکسل از گسترش مناسبات ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد.