حضور ناوگروه ارتش در سواحل تانزانیا

دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه دیدار با معاون عملیات نیروی دریایی ارتش هند و هیأت همراه که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناوگروه نیروی دریایی ارتش اکنون در سواحل تانزانیا حضور دارد و طی یکی‌، ‌دو روز آینده در بندر دارالسلام این کشور پهلو می‌گیرد.

وی افزود: اقیانوس هند برای جهان و جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است و امنیت آن نیز برای ما و جهان بسیار مهم است، لذا ما اعلام کرده‌ایم که توانمندیم، امنیت را در شمال اقیانوس هند برگزار کنیم و اجازه ندهیم هیچ‌گونه ناامنی به وجود بیاید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ما می‌توانیم توان رزمی خود را به‌قدری بالا ببریم که با هر تهدید در این منطقه مقابله کنیم.

وی با اشاره به دیدار امروز خود گفت: در این دیدار موضوعاتی پیرامون برقراری امینت در شمال اقیانوس هند مطرح شد و در این راستا لازم است برنامه‌های متعددی با نیروی دریایی هند داشته باشیم.

سیاری افزود: همچنین در مورد بازدید ناوگروه‌های دو کشور از یکدیگر صحبت شد و قرار است ناوگروه هند اردیبهشت‌ماه از بندرعباس بازدید کند.

وی تأکید کرد: ما همچنین رزمایش‌های کوتاه مدتی با ارتش هند خواهیم داشت و به دنبال برگزاری رزمایش‌های تاکتیکی، وسیع، گسترده و امداد و نجات با هند هستیم.

سیاری در پایان اظهار داشت: همچنین در بحث ساخت و تعامل فنی نیز موضوعاتی مطرح شد و این هیأت هندی از کارخانجات نیروی دریایی در بندرعباس بازدید کردند.