احمد شریف رئیس شورای مرکزی جبهه تدبیر و توسعه عصر امروز (سه‌شنبه) طی نشست خبری اظهار داشت: جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی بیش از دو سال و نیم است که فعالیت خود را شروع کرده و در قالب استان‌ها دارای دفاتر است.

وی افزود: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اولین تجربه این جبهه بوده و ما نیز در سراسر کشور اقدام به ارائه فهرست انتخاباتی کردیم.

رئیس شورای مرکزی جبهه تدبیر و توسعه با بیان اینکه پس از رد صلاحیت نیروهای شاخص خود ما از افرادی که سلیقه سیاسی‌شان به ما نزدیک است حمایت کردیم گفت: ما در سراسر کشور 250 نفر را معرفی کردیم و تلاش زیادی از طرف دفاتر ما در استان‌ها برای موفقیت این کاندیدا صورت گرفت.

شریف تاکید کرد:بین 250 نفری که ما در سراسر کشور معرفی کردیم تاکنون 79 نفر در دور اول حائز اکثریت آراء شدند به مجلس راه یافتند و 33 نفر نیز در مرحله دوم با رقبای خود رقابت خواهند کرد.

«بسیاری از افرادی که در لیست ما قرار نداشتند و به دور دوم راه یافته‌‌اند در استان‌ها به دفاتر ما مراجعه کرده و تمایل خود برای حضور در جبهه ما را اعلام کرده‌اند. بنابراین تعداد 33 نفر از کاندیدای مورد حمایت جبهه تدبیر و توسعه برای دور دوم قطعا افزایش خواهد یافت.»

رئیس شورای مرکزی جبهه تدبیر و توسعه هدف از حضور جبهه تدبیر و توسعه در رقابت‌های انتخاباتی را برگزاری یک انتخابات پر شور و پرنشاط عنوان و تصریح کرد:‌ما به اهداف خود دست یافتیم هر چند که بنا داشتیم توفیق حداکثری را کسب کنیم اما به عنوان اولین تجربه انتخاباتی این تعداد از افراد موفقیت بزرگی برای ما است.

شریف خبر داد که جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراکسیون تدبیر و توسعه را تشکیل خواهد داد و هدف اصلی این فراکسیون تعقیب توسعه اقتصادی در کشور است.

وی در این نشست خبری گفت‌ که شاید ظرف 4 سال همه قوانین آیتم‌های مهم توسعه اقتصادی را برآورده کنیم و می‌تواند فعالیت مجلس در حوزه اقتصادی شروع خوبی باشد.

رئیس شورای مرکزی جبهه تدبیر و توسعه در مورد پیش‌‌بینی خود از ریاست مجلس آینده بین محمدرضا عارف و علی لاریجانی گفت:‌ تفاهم نسبی بین این بزرگواران صورت گرفته است  و ما شاهد رقابت جدی بین آقایان عارف و لاریجانی برای کرسی ریاست مجلس دهم نخواهیم بود.

شریف گفت:‌ما دیدیدم که در فهرست اصلاح‌طلبان تهران چند نفر از افراد منتسب به آقای لاریجانی حضور داشتند و این نشان می‌دهد که تفاهمی صورت گرفته است و اصلاح‌طلبان در شهر قم در حالی از علی لاریجانی حمایت کردند که اصولگرایان وی را در فهرست انتخاباتی خود قرار ندادند.

وی خاطر نشان کرد: آقایان لاریجانی و عارف هر دو در دهمین دوره رقابت مجلس شورای اسلامی مورد حمایت جبهه تدبیر و توسعه بودند بنابراین برای ما زیاد فرقی نمی‌کند که عارف رئیس باشد یا لاریجانی طبعا انتخاب رئیس مجلس از اختیارات نمایندگان است و هنوز ترکیب مجلس نیز مشخص نشده است. 

رئیس شورای مرکزی جبهه تدبیر و توسعه با بیان اینکه برنامه جدی برای دور دوم رقابت‌های مجلس شورای اسلامی داریم گفت: ما تلاش خواهیم کرد که افرادی که به مواضع سیاسی ما نزدیک هستند در دور دوم بر رقبای خود غلبه کرده و به مجلس دهم راه یابند.