ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) پس از یک بازدید چهار روزه از بندر دارالسلام، با بدرقه اعضای سفارت و مقامات نظامی تانزانیا این کشور را ترک کرد.

مهدی آقاجعفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا  ضمن ابراز خرسندی از نتایج مثبت این دیدار در عرصه‌های مختلف روابط 2 کشور بازدید این ناوگروه از تانرانیا را مایه عزت و سربلندی ایرانیان مقیم و دوستداران جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

وی  همچنین از توافق با مقامات نظامی تانزانیا برای استمرار بازدیدهای منظم ناوهای عملیاتی و آموزشی جمهوری اسلامی ایران از تانزانیا خبر داد.

به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران در ملاقات‌های جداگانه‌ای که با حضور فرماندهان ناوگروه و جانشین رئیس ستادکل نیروی دفاع و جانشین فرمانده نیروی دریایی تانزانیا انجام شد، مقامات نظامی تانزانیا با ابراز خرسندی و تشکر از بازدید ناوگروه نیروی دریایی ارتش کشورمان از این کشور، خواستار کمک جمهوری اسلامی ایران در زمینه تقویت نیروی دریایی تانزانیا و به‌خصوص آموزش افسران و دانشجویان این نیرو شدند.

مقامات نظامی تانزانیا همچنین از مشارکت و حضور موثر ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفظ صلح، ثبات و امنیت کشتیرانی در اقیانوس هند به‌ویژه در منطقه شاخ و شرق آفریقا قدردانی کرده و برای هرگونه همکاری با نیروی دریایی کشورمان در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

امیر دریادار دوم بابک عبداللهی فرمانده ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی ارتش با موفقیت‌آمیز توصیف کردن این بازدید اطلاعانی-عملیاتی و آموزشی، استمرار این بازدیدها و حضور فعال نیروی دریای در تأمین صلح و ثبات جهانی را نشانه اقتدار بیش از پیش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک مجدداً این بازدیدها تکرار شود.

وی ضمن تشکر از استقبال گرم، مهمان‌نوازی و همکاری‌های صمیمانه و نیز هماهنگی برنامه‌های این ناوگروه توسط سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در دارالسلام، از مقامات نظامی تانزانیا به خاطر ایجاد تسهیلات لازم برای موفقیت این بازدید قدردانی کرد.

ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن شهید نقدی،ناو لاوان و ناولجستیک بوشهر روز سه‌شنبه گذشته 11 اسفند ماه در بندر دارالسلام پهلو گرفته بود.

پیش از این نیز ناوگروه سی‌ام ارتش جمهوری اسلامی ایران در خرداد ماه 1393 به مدت چهار روز از بندر دارالسلام بازدید کرده بود.