واکنش کمیسیون امنیت به جمله نوشته شده روی موشک های سپاه
محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث سامانه های موشکی و دفاعی ایران به هیچ وجه مغایر و متناقض برجام نیست اظهار داشت: بهانه جویی هایی که اخیرا آمریکایی ها به عنوان حرکت های تنش آفرین بیان می کنند قابل قبول نیست زیرا دفاع حق هر ملتی است و ملت ها حق دارند خود را همواره در برابر تهدیدات آماده نگه دارند.

 

وی افزود: در رابطه با بحث شعارهایی که روی موشک ها نوشته شده بود باید بگوییم که این شعارها سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی است و مقام معظم رهبری نیز فرموده اند که تا 25 سال آینده اثری از رژیم صهیونیستی نخواهد بود و این موضوع امری نیست که ما بخواهیم فراموش کنیم یا آن را پنهان نگه داریم.

 

جوکار با بیان اینکه علنا اعلام کرده ایم اسرائیل دولتی است که مشروعیت ندارد، عنوان کرد: این موضوع قطعا در راهبردهای نظام جمهوری اسلامی لحاظ شده است.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صحبت های اوباما رئیس جمهور آمریکا در خصوص شعارهای نوشته شده بر روی موشک های هوافضای سپاه  که گفته بود "وقتی آنها (ایرانی ها) موشک بالیستیک با شعارهایی برای نابودی اسرائیل شلیک می‌کنند، این موضوع شرکت‌ها را مشوش می‌کند"، گفت: اوباما حق این را ندارد که در مسائل دفاعی ما دخالت و مدیریتی کند و ما نیز اجازه نخواهیم داد که دشمنان و بیگانگان راجع به سامانه های دفاعی مان تصمیم گیری کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که به صلاح نظام جمهوری اسلامی است و در راستای تقویت و اقتدار ملی ما محسوب می شود را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.