عارف می‌تواند گزینه ریاست مجلس دهم باشد

سهیلا جلودارزاده منتخب اصلاح‌طلب مردم تهران در دوره دهم مجلس شورای اسلامی درباره گزینه‌های ریاست مجلس آینده گفت: با توجه به ضرورت اصل تغییر و تحول، می‌تواند گزینه جدیدی مثل آقای عارف برای ریاست مجلس دهم مطرح شود. البته باید منتظر بود تا ببینیم ترکیب مجلس آینده چگونه می‌شود چراکه رئیس مجلس را اکثریت مجلس مشخص می‌کند و امیدواریم با توجه به اینکه خواست مردم تغییر هست رئیس مجلس هم با خواست مردم هماهنگ باشد.

وی یادآور شد:انتخاب ما برای ریاست مجلس اصولگرایان و یا اصلاح‌طلبانی است که به رونق اقتصادی فکر می‌کنند؛ آن را جدی می‌گیرند و توانایی لازم در این خصوص دارند. این می‌تواند ترکیبی باشد مثل لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته که از اصولگرایان هم حمایت کردند چون هدف ما برای پیشرفت کشور  خروج از بن بست اقتصادی است. در واقع انتخابات 7 اسفند تا حدی جناح بندی‌های سیاسی را تعدیل کرده است.

جلودارزاده درباره برنامه‌‌هایش در مجلس آینده با توجه به نامگذاری سال با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل گفت: تمرکز جدی شخص بنده روی مسئله کار و کارآفرینی است که شامل اقدام و عمل است و برای اینکه کارآفرینی در کشور جدی شود و شکل بگیرد باید در این زمینه کار صورت بگیرد و این کار هم باید جنبه مطالعاتی داشته باشد و هم جنبه تدوین و استراتژی. البته تا حدی برای این کار در قالب اقتصاد مقاومتی در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی فکر شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم تصویب برنامه ششم توسعه اقدام جدی برای این قضیه باشد و منابعی هم که امسال وارد سیستم مالی کشور می‌شود در مسیر توسعه اشتغال و تولید به کار بیافتد، خاطرنشان کرد: به نظرم حفظ فرصت‌های شغلی موجود در کشور یک بخش مقدماتی کار است که نگذاریم بیکار جدید به وجود بیاید و مسئله اصلاح ساختار تولید در کشور باید بازنگری شود این موارد مجموعه برنامه‌های مشخص بنده را تشکیل می‌دهند .