زنگنه: کارت سوخت بنزین حذف می‌شود

حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوه‌بنان در مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون انرژی مجلس به حضور بیژن زنگنه وزیر نفت و همراه معاونانش و مدیران شرکت‌های نفتی اشاره کرد و گفت: وزیر نفت در این جلسه از به سرانجام رساندن قراردادهای نفتی با کمک مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از اولویت‌های کاری خود در سال 95 یاد کرد.

وی افزود: آقای زنگنه در تصریح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به افزایش بهره‌برداری از میادین مشترک نفتی و گازی اشاره کرد و با تأکید بر لزوم افزایش ضریب بازیافت تولید نفت اظهار داشت که در صورت افزایش 10 درصدی این ضریب شاهد افزایش بسیار چشمگیر درآمد نفتی خواهیم بود که این امر ضرورت هر چه سریعتر به سرانجام رسیدن موضوع قراردادهای نفتی را دو چندان می‌کند.

امیری خامکانی از توسعه پروژه ستاد خلیج‌فارس به عنوان اولویت وزارت نفت در حوزه پالایش و پخش از زبان وزیر نفت نام برد و گفت: به گفته آقای زنگنه از سه فاز این پروژه یکی در سال جاری و دو تای دیگر تا پایان عمر دولت یازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید که ایران را از واردات بنزین بی‌نیاز و امکان صادرات آن را نیز به کشور خواهد داد.

وی درباره اولویت‌های وزارت نفت در کلام زنگنه در جلسه امروز کمیسیون خاطرنشان کرد: وزیر نفت با اشاره به فاصله اندک قیمت بنزین در داخل و خارج از کشور عنوان داشت به علت کاهش قاچاق سوخت ناشی از این موضوع دیگر کارت سوخت برای بنزین محلی از اعراب ندارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه از قول زنگنه گفت: اما در مورد گازوئیل چون فاصله قیمتی در داخل و خارج از کشور هنوز وجود دارد نیاز است که کارت سوخت برای آن حفظ شود و حتی مصرف سوخت کامیون‌ها بر اساس بارنامه‌ها مشخص شده و برای آن محدودیت گذاشته شود.

وی از ابراز امیدواری زنگنه نسبت به وضعیت مناسب پتروشیمی کشور در سال جاری سخن گفت و اظهار داشت: وزیر نفت در جلسه امروز اعلام کرد که 10 پروژه پتروشیمی در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید که ارزش افزوده بسیاری برای کشور دارد.

نماینده مردم زرند و کوه‌بنان در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره گاز نیز وزیر نفت از احتمال بهره‌برداری بعضی فازهای دیگر پارس جنوبی در سال جاری خبر داد.