ایران درباره درگیری "قره باغ" اعلام بی طرفی کرد

ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه موضوع قره‌باغ مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه یکی از معاونان وزارت خارجه گزارشی از درگیری‌های ایجادشده بین کشورهای آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تصریح کرد: در ادامه این جلسه، بر این موضوع تأکید شد که درگیری در منطقه با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد، به‌نفع هیچ کشوری نیست و ایران نیز به‌عنوان یک کشور بی‌طرف، تلاش می‌کند که این درگیری متوقف شده و ادامه پیدا نکند.

آقامحمدی اضافه کرد: در این جلسه بنده درباره اصابت خمپاره به منطقه مرزی خداآفرین در استان آذربایجان‌شرقی در جریان درگیری بین کشورهای ارمنستان و آذربایجان، از معاون وزیر خارجه پرسیدم که وی در این رابطه گفت که این موضوع عمدی نبوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در این جلسه بر این نکته تأکید شد که موضع وزارت خارجه بی‌طرفی و تلاش برای این است که درگیر‌ی‌ها بین آذربایجان و ارمنستان ادامه پیدا نکند؛ البته قرار است آقای ظریف ظرف امروز یا فردا با وزرای خارجه کشورهای ارمنستان و آذربایجان در این رابطه بحث و تبادل نظر کند.