مدیریت شرکت هواپیمایی ایرفرانس بعد از نشست امروز دوشنبه با نمایندگان مهمانداران و خدمه این شرکت پرواز به آنها برای حضور در پروازهای این شرکت به سمت ایران حق انتخاب داد.

شرکت ایرفرانس پیش از این از مهمانداران شرکت ایرفرانس خواسته بود از پوشش اسلامی در پروازها به سمت ایران استفاده کنند. برخی از کارکنان این شرکت، از پذیرش این دستورالعمل اجتناب کردند.

ایرفرانس همچنین از تشکیل «واحدی ویژه» برای جایگزین کردن کسانی که تمایل به پرواز به تهران ندارند، خبر داده است. 

مسئول منابع انسانی این شرکت گفت: «هر یک از کارکنان زن تعیین‌شده برای پرواز پاریس - تهران که به دلایل انتخاب شخصی تمایلی به پوشیدن روسری هنگام پرواز ندارد به مقصدی دیگر منتقل خواهد شد و بنابراین الزامی به انجام این پرواز نخواهد داشت.»

قرار است نخستین پرواز از دور جدید پروازهای ایرفرانس به ایران که پس از 8 سال دوباره برقرار شده است، 2 هفته دیگر انجام شود.

آن طور که تلویزیون فرانسه گزارش داده بود، مسئولان اتحادیه صنفی مهمانداران و کمیته «سلامت و ایمنی محیط کار» مذاکرات فشرده‌ای برای رسیدن به «مصالحه» آغاز کرده‌اند و تاکنون هم چند جلسه بی نتیجه داشته‌اند.

پس از انتشار این خبر، مسئولان روابط عمومی ایرفرانس در پاسخ به خبرنگار فارس، بدون نام بردن از کشور خاصی، اعلام کردند که خدمه پروازی این شرکت موظف به رعایت قوانین کشورهای مقصد هستند و شرکت ایرفرانس خود را ملزم به احترام به فرهنگ و عادات رایج این کشورها می‌داند .