سوئیفت باز است ولی نمی‌توان «ال سی» باز کرد

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب، گفت: آمریکایی‌ها همچنان بر طبل بدعهدی و نقض عهد می‌کوبند و می‌خواهند ما را دوباره به دالان‌های گفتگو بکشانند که هیچ فایده‌ای جز تأمین منافع آنها در منطقه ندارد.

حبیبی تصریح کرد: اظهارات جان کری نشان داد هشدارهای مقام معظم رهبری در حرم رضوی مبنی بر اینکه برجام 2 و 3 خواست و سیاست آمریکاست فوق‌العاده جدی است و دولت نباید در این دام خطرناک گرفتار شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به موضع گستاخانه کری مبنی بر مهار قدرت منطقه ایران گفت: دولت باید نسبت به مواضع تجاوزکارانه آمریکا موضع انقلابی بگیرد.

وی افزود: سکوت در برابر سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا آنها را جری‌تر می‌کند؛ آمریکا بی مهابا از جنایات آل سعود در یمن و بحرین حمایت می‌کند و مسلماً برای این حمایت هزینه خواهد پرداخت.

حبیبی بیان داشت: ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا می‌گوید پاره کردن برجام توسط رئیس جمهور بعدی امکان‌پذیر است، یعنی آنها ازهم اکنون پیش‌بینی می‌کنند چه سرنوشتی برجام را تهدید می‌کند اما عملاً کاری هم انجام نمی‌دهند.

وی با اشاره به این گفته رئیس جمهوری که اگر برجام نبود حتی یک بشکه نفت هم نمی‌توانستیم بفروشیم، اظهار داشت: این حرف درست نیست چون ما قبل از برجام در دولت گذشته روزی یک میلیون بشکه نفت می‌فروختیم این در حالی بود که قیمت نفت 4 برابر قیمت کنونی بود؛ بسیاری معتقدند اگر برجام نبود قیمت نفت به این حد از کاهش نمی‌رسید و دست‌اندرکاران اقتصادی می‌گویند سوئیفت باز است ولی نمی‌توانند ال سی باز کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی‌های ارتش سوریه و عراق در نبرد با تروریستها بیان داشت: ارتش سوریه و عراق به سرعت پیش می‌روند؛ کشته شدن تروریست جگرخوار در جریان درگیری در شمال لاذقیه نشان داد هیچ تروریستی از مجازات مصون نخواهد بود همه کسانی که مرتکب جنایات جنگی شدند در این نبرد حق و باطل به سزای اعمال ننگین خود خواهند رسید.

وی موضع آمریکا در مبارزه با تروریسم را منافقانه خواند و افزود: تروریسم نتیجه اشغالگری آمریکا در عراق و دخالت آنها در سوریه و میدان دادن به سیاستهای تجاوزکارانه عربستان سعودی است؛ اکنون تروریسم در عراق و سوریه نفس‌های آخر را می‌کشند و آمریکایی‌ها هیچ سودی از این راهبرد جنایتکارانه نخواهند برد.

حبیبی با اشاره به حضور قدرتمندانه ایران در منطقه تصریح کرد: ایران اجازه نمی‌دهد تروریستها به جنایات خود ادامه دهند آمریکا و اروپا باید فکری برای امنیت خود بکنند؛ تروریست‌ها به هیچ دولتی رحم نخواهند کرد و آثار وجودی آنها در آغاز سال 95 در اروپا را هر کسی می‌تواند لمس کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به مواضع اوباما در نشست امنیت هسته‌ای که گفته بود؛ روح برجام تغییر رفتار ایران است گفت: چنین تفسیری از برجام فقط مقاصد پنهانی آمریکا را آشکار می‌کند؛ به عقیده ما جسم و روح برجام باید برداشتن تحریم‌های ظالمانه باشد و پایان دروغ‌پردازی آمریکا در متهم کردن ایران به دستیابی به سلاح هسته‌ای است؛ این را دنیا قبول کرده آمریکایی‌ها هم باید قبول کنند و نباید سندی را زیر پا بگذارند که امضاء 1+5 پای آن است.

حبیبی همچنین در مورد گزارش جدید مرکز آمار در خصوص بیکاری به ویژه آمار بیکاری تحصیل‌کرده‌ها اظهارداشت: بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران، بیش از یک میلیون نفر از تحصیل کرده‌های ما بیکارند. یکی از سیاست‌های اعلام شده اقتصاد مقاومتی تکیه بر اقتصاد دانش بنیان از طریق تحصیل‌کرده‌های ماست؛ دولت باید در این وادی طی دو سال گذشته گام برمی‌داشت که متأسفانه کوتاهی‌هایی دیده می‌شود.

وی افزود: دولت باید در بودجه 95 و برنامه همین سال دقیقاً 10 گامی که مقام معظم رهبری در حرم رضوی در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی از آن یاد کردند را بردارد و مجلس به هنگام تصویب بودجه 95 باید این دقت را داشته باشد که این گام‌های عملی را در ماده و تبصره‌ها و بندهای بودجه ببیند والا در پایان سال نمی‌توان کارنامه‌ای موفق از اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی ارائه داد.

حبیبی در ادامه گفت: دولت در پایان سال عمر چهار ساله اول خود قرار دارد و وعده‌های 100 روزه پایان یافته است و دولت لازم است گام‌های جدید بردارد.

وی با گرامیداشت یاد شهید صیاد شیرازی و نیز چهلمین روز درگذشت فرج الله سلحشور گفت: شهید صیاد شیرازی نمونه یک فرمانده شجاع ارتش اسلام بود. شجاعت او در عملیات مرصاد کمر منافقین را در تجاوز به خاک ایران اسلامی شکست یادش گرامی و راهش پررهرو باد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد جایگاه سلحشور در هنر ملی تصریح کرد: نام سلحشور در جهان اسلام یک نام شناخته شده است او با  اثر یوسف پیامبر مرزهای هنر را در جهان فتح کرد و آثار او مروج اسلام و انقلاب و فرهنگ مقاومت در جهان اسلام است.

وی در پایان با تبریک آغاز ماه رجب توفیق همگان را برای استفاده از فرصت‌های نورانی این ماه بزرگ از حضرت احدیت مسئلت نمود.