ماجرای تهرانگردی منتخب مجلس نهم در سال 91

گروه سیاسی-در جلسه علنی روز سه شنبه 24 فروردین نیره اخوان بی طرف نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس نسبت به دادن هزینه سفر منتخبان مجلس دهم اعتراض کرد و گفت: ما شاهد این هستیم که به منتخبین مجلس دهم هزینه‌های هواپیما داده می‌شود این در حالی است که هنوز نماینده نشده‌اند و باید در این موضوعات اقتصاد مقاومتی و حفظ بیت المال رعایت شود.

به گزارش افکارنیور،لاریجانی در جواب گفت: پول شخصی به شخص دیگری داده نشده. فقط پول به شما برای سفر به استان اصفهان داده می‌شود و به شخص دیگری پول داده نشده است.

پس از این تذکر خبرنگار افکارنیوز در راهروهای مجلس از یکی از منتخبان مجلس دهم که نماینده مجلس هشتم هم بود، در خصوص دادن هزینه سفر و بلیط هواپیما به منتخبان برای سفر به تهران سوال کرد که وی در جواب گفت: این کار در سال 91 و در اواخر مجلس هشتم برای منتخبان مجلس نهم هم انجام شد و به منتخبان مجلس نهم هم چنین هزینه هایی داده می شد.

این منتخب مجلس دهم با بیان اینکه علاوه بر هزینه سفر یک خودرو با راننده به منتخبان تحویل داده می شد، گفت: به یاد دارم آن زمان یکی از منتخبان مجلس نهم به تهران آمد و وقتی کار اداری خود را انجام داد به راننده مجلس گفت «کمی در تهران بگردیم، ببینیم چه خبر است در تهران. تا بحال تهران را ندیدیم».

وی افزود: خانم اخوان که نماینده مجلس هشتم بود و برای مجلس نهم هم رای آورد، چرا اعتراض نکرد اما حالا که برای مجلس دهم رای نیاورد، اعتراض می کند؟.

وی گفت: بعد از برگزاری انتخابات مجلس نهم و قبل از آغاز بکار این مجلس، وقتی منتخبان به تهران می آمدند، هزینه های آنها پرداخت می شد الان هم همین طور است.