آخرین وضعیت استیضاح وزیر کشور در پی ابطال آرای مینو خالقی

علی مطهری نماینده مردم تهران در حاشیه جلسه علنی امروز در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت استیضاح وزیر کشور در پی ابطال آرای مینو خالقی، در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر منتظریم ببینیم که وزارت کشور درباره این موضوع چگونه رفتار می‌کند چرا که اگر وزارت کشور اعتبار نامه مینو خالقی را صادر کند، استیضاح وزیر کشور منتفی خواهد شد.

 

مطهری در  ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره این که وزارت کشور اعلام کرده اعتبار نامه مینو خالقی را صادر نمی‌کند، گفت: هنوز این موضوع مشخص نیست. ما کماکان با وزارت کشور در ارتباطیم تا اگر اعتبار نامه صادر نشود موضوع استیضاح وزیر کشور را پیگیری کنیم.

 

وی افزود: بنده در حال حاضر درباره موضوع استیضاح وزیر کشور با چند نماینده صحبت کرده‌ام.

 

مطهری در ادامه با بیان اینکه بنا داریم موضوع استیضاح وزیر کشور در مدت زمانی باقی مانده مجلس نهم پیگیری کنیم، بیان داشت: اگر این موضوع در مجلس نهم به نتیجه نرسید در مجلس دهم پیگیری خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: برای طرح استیضاح وزیر کشور باید مطمئن شویم که وزارت کشور اعتبار نامه مینو خالقی را صادر نمی‌کند.

 

مطهری در ادامه با اشاره به قصور در موضوع مینو خالقی گفت: ممکن است در این موضوع وزیر بگوید؛ از آنجا که هیئت نظارت اعتبار نامه را امضا نکرده نمی‌تواند آن را صادر کند،اما به نظر من اگر هیئت نظارت بخواهد بر خلاف قانون از امضای اعتبار نامه خودداری کند وزیر حق اعتراض دارد و می‌تواند بگوید که اعتبار نامه را به مجلس می‌فرستم تا نمایندگان درباره آن تصمیم گیری کنند.

 

مطهری در ادامه با بیان اینکه این اقدام باید حتما برای شورای نگهبان هزینه خواهد داشت، تاکید کرد: این شورا باید هزینه رفتار خود را بپردازد.

 

نماینده مردم تهران با اشاره به مکاتب خود با وزارت کشور موضوع مینو خالقی گفت: من با وزارت کشور در این زمینه صحبت کردم و آنها می‌گویند نظر من درست است و با من به نوعی هم نظرند.