ایران در سال ۲۰۰۱ چگونه جلوی حمله آمریکا را گرفت؟

 امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان صبح امروز در بازدید از پادگان گنبدکاووس و افتتاح ساختمان عقیدتی سیاسی این پادگان اظهار داشت: آمادگی سربازان و نیروهای نظامی چند برکت و مولفه دارد که نخستین آن اعتماد به نفس است و آمادگی یگان‌های نظامی در همه شرایط در طول شبانه‌روز سبب افزایش اعتماد به نفس نیروها می‌شود.

 

وی افزود: دومین برکت امنیت روانی برای مردم است که با توجه به تبلیغات رسانه‌ای و فضای مجازی دشمنان مبنی بر حمله و تهدید سبب می‌شود که دل مردم خالی شود و مردم زمانی که سلاح و آمادگی سربازان خود را ببینند آرام خواهند شد.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: حضور و صدای سرود شما سربازان در پادگان‌ها سبب ایجاد امنیت مردم خواهد شد.

 

امیر پوردستان گفت: سومین مولفه این آمادگی، ایجاد بازدارندگی در دشمنان است و در سال 2001 حضور آمریکایی‌ها در منطقه به علت افغانستان و عراق نبود بلکه برای حمله به ایران بود اما چون نظام ما یک نظام قدرتمند بود جرات حمله را نداشتند.

 

وی اظهار کرد: لازمه هر سرباز آماده بودن به لحاظ بنیه اعتقادی و ایمانی است که باید در عرصه جنگ داشته باشد.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: با توه به اینکه جنگ‌ها انسان‌محور هستند کشورهایی پیروز خواهند شد که از نیروی انسانی متدین و باانگیزه برخوردار باشند که این امر در 8 سال دفاع مقدس در نیروهای ایرانی به وضوح دیده می‌شد.

 

امیر پوردستان گفت: امروزه نیز سربازان ما در مقابله با نیروهای تکفیری با توجه به اعتقادات دینی خود محکم ایستاده و حرف حق را بلند زدند.

 

وی با اشاره به اینکه آمادگی دفاعی یکی از لازمه‌های نیروهای نظامی است، افزود: رزمایش نمادی از آمادگی است و افرادی که آمادگی برای جنگ داشته باشند مطمئنا پیروز خواهند شد و اگر می‌خواهید صلح داشته باشید و در کمال آرامش زندگی کنید باید در هر زمانی آمادگی جنگ را داشته باشید.