اصلاح طلبان برای ریاست مجلس خبرگان عزا گرفته‌اند

اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان مدعی پیروزی شدند اما اکنون از یک سو برای ریاست مجلس خبرگان که به احتمال قوی یکی از اعضای انقلابی و حزب‌اللهی این مجلس خواهد رسید، عزا گرفته‌اند  و تصریح می‌کنند که قادر به معرفی نامزدی که رأی آورد نیستند؛ و از سوی دیگر لاف گزاف احراز اکثریت 168 نفری در مجلس شورای اسلامی نیز دروغ از آب درآمده و به زحمت توانسته‌اند حدود 100 تا 105 نفر را دور هم جمع کنند که تازه برخی از آنها هم به لاریجانی گرایش دارند.

در این شرایط گروه موسوم به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان روز جمعه منتخب را جمع کرد و تریبون را به کسانی چون حسین مرعشی، محسن رهامی، موسوی‌لاری، موسوی تبریزی و حسین کمالی سپرد تا این اقلیت آشفته را سرو سامان دهند. در این نشست همچنین توفیقی، تابش، تولایی نیز حضور داشتند. عارف در نشست مذکور تصریح کرده است: «کسانی را در لیست امید گذاشتیم که باعث قهر اصلاح‌طلبان شدند. عده‌ای معتقدند لیست امید تا درب مجلس است ولی همه اعضای این لیست باید به تعهدشان وفادار باشند». مرعشی سخنگوی کارگزاران نیز اظهار امیدواری کرد که عارف رئیس مجلس شود و این در حالی است که وی پیش از این مدعی حمایت از لاریجانی بوده است. جالب  اینکه غلامحسین کرباسچی دبیرکل کارگزاران در مصاحبه با روزنامه شرق از ریاست لاریجانی در برابر عارف دفاع کرده بود.

کرباسچی به شرق می‌گوید: در فراکسیون امید همه اصلاح‌طلب نیستند و جمع کثیری از آنها معتدلین هستند. ما نباید معتدلین را در سیری که در تشکیل مجلس و اداره آن طی می‌کنیم، از دست بدهیم. فراکسیون امید آقای لاریجانی را جزء کاندیداهای مورد قبول و مورد حمایت خود قرار داد؛ بنابراین در تشکیل مجلس از توانایی فردی مثل لاریجانی نباید غافل شویم و دائم این بحث را مطرح کنیم که مردم تغییر می‌خواهند.

موضع دو پهلوی کارگزاران سیاست همیشگی این حزب است چنان که در سال 76 نیز این حزب با اشاره هاشمی به حامیان خاتمی پیوستند اما هاشمی بعدها مدعی شد به ناطق رأی داده است و هم اینک نیز طیف مذکور سعی می‌کنند ناطق را به بازی بگیرند.

یادآور می‌شود مدعیان اصلاح‌طلبی دل‌خوشی هم از عارف ندارند و بارها او را اصلاح‌طلب قلابی و بدلی خوانده‌اند اما اکنون نگرانند که با شکست وزن‌کشی در انتخابات ریاست مجلس، دروغ همیشگی این اقلیت مدعی اکثریت برای چندمین بار فاش شود.