ازدیدگاه آیت الله خامنه ای آمریکا دشمن ایران است

تلویزیون مرکزی چین در گزارشی که به دفعات از شبکه های مختلف این رسانه پخش شد، آورده است: براساس اظهارات جدید آیت الله خامنه ای رهبرعالی جمهوری اسلامی ایران، هرگونه بدقولی و عهد شکنی از جانب آمریکا در توافق هسته ای با ایران پذیرفتنی نیست و آمریکا در صورت انجام این اشتباه باید منتظر عواقب رفتار خود باشد.
 

گزارش یادآور شد: رهبر عالی ایران تاکید کرده است که اگر آمریکایی ها بخواهند«برجام» را پایمال کرده و آن را زیر پا بگذارند، ایران دست به اقدامی تلافی جویانه خواهد زد.

گزارش تصریح می کند: مسئله اخلاق و ارزش های اخلاقی در «برجام» برای ایران بسیار اهمیت دارد و این نکته به صراحت در سخنان عالی ترین مقام جمهوری اسلامی ایران بیان شده است.

خبرگزاری «شین هوا» نیز درگزارشی می نویسد:آیت الله خامنه ای که این مطالب را در دیدار با مسئولان ارشد و مقام های سه قوه عنوان کرده؛ خواستار آن شده است که همه مسئولان در ارتباط با این گونه مسائل هوشیار باشند.

خبرگزاری رسمی چین می افزاید که از دیدگاه رهبر عالی ایران مهم است که طرف دیگر نیز به تعهدات خود پایبندی نشان دهد و یک جانبه گری در کار نباشد.

این گزارش تصریح می کند که رهبر معظم انقلاب خواستار آن شده است که آمریکا نیز طبق تعهداتی که درتوافق هسته ای داده است ، تحریم ها از جمله تحریم ها و موانع بانکی را لغو کند.

تارنمای گلوبال تایمز نیز در گزارشی نوشت: آیت الله خامنه ای با سخنان خود پاسخی قاطع به یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داد که اخیرا مطالبی را در ارتباط با توافق هسته ای ایران بیان کرده بود.

تارنمای «چاینا ارگ» نیز آورده است که براساس گفته های رهبر عالی ایران (حضرت آیت الله خامنه ای)، آمریکایی ها هنوز به تعهداتشان عمل نکرده اند و در این زمینه سستی نشان می دهند.

گزارش می افزاید:آیت الله خامنه ای معتقدند که آنها کارهای مقدماتی راانجام نداده اند در صورتی که ایران غنی سازی 20 درصدی و فعالیت های فردو و اراک را متوقف کرده است.

در همین حال تارنمای «انگلیش نیوز» چین نیز دیدار روز گذشته سران سه قوه، مسئولان و کارگزاران نظام، مدیران ارشد دستگاه های مختلف وعناصر فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باحضرت آیت الله خامنه ای رهبرمعظم انقلاب را بازتاب داده و در گزارشی می نویسد: تاکید رهبر عالی ایران تعهد همه طرف های آمریکایی از جمله نامزد ریاست جمهوری این کشور است که قصد دارد در آینده سکان هدایت کشورش را در دست بگیرد. چون که در غیر این صورت باید منتظر اقدام تلافی جویانه ایران باشد.

این گزارش ادامه می دهد که عالیترین مقام جمهوری اسلامی ایران از مسئولان خواسته است درجهت قدرتمند ترکردن کشور حرکت کنند و افزوده است که دشمن همیشه تلاش می کند تا پیشرفت ایران را متوقف سازد.

رسانه های چین همچنین افزوده اند که ازدیدگاه آیت الله خامنه ای آمریکا دشمن ایران است ونباید به این دشمن اعتماد کرد.

این گزارش ها خاطرنشان می کند که براساس توافق هسته ای باید درازای توقف برخی فعالیت های هسته ای تحریم ها علیه ایران نیز لغو شود.