داستان عاشقانه اوباما درباره تهران/ایران پشت اوباما سوار شده!

نگارنده این گزارش مدعی شد: آمریکا همواره از ایران به عنوان یک کشور سرکش و ناقض حقوق بین‌الملل یاد می‌کرد و ایران را حامی تروریسم در بسیاری از اعمال جنایتکارانه که آمریکا را هدف قرار داده بودند، می‌دانست. توجه داشته باشید سابقه حقوقی و دانشگاهی اوباما، در کنار این حقیقت که وی در جامعه‌ای به عنوان "اقلیت" بزرگ شده بود، موجب شد شخصیت وی بر خلاف مشخصات سنتی و پذیرفته شده دیگر روسای جمهور آمریکا شکل بگیرد.

 
 
نگارنده این گزارش مدعی شد: اوباما به کشورهایی که انقلاب را تجربه کرده‌اند باور دارد و آنها را به قلب و روح خود نزدیک‌تر می‌داند، تا کشورهایی که قرن‌هاست درگیر تحول سیاسی بزرگی نبوده‌اند و آنها را ملت‌هایی دارای ثبات می‌دانیم. اوباما معتقد است ایران یک نمونه موفق در انقلاب مردمی به شمار می‌آید و می‌تواند بواسطه همین انقلاب روابط را با انها بهبود بخشید، با این کشور وارد تعاملات نزدیک شد و آن را به یک انقلاب دموکراتیک تغییر داد؛ اما این یک رویای بی‌اساس و دست نیافتنی است. این دیدگاه رمانتیک اوباما درباره ایران است.
 
عکاظ مدعی شد مقامات رسمی وزارت خارجه ایران بر پشت اوباما سوار شده‌اند و به او اینگونه القا کردند که ایران قربانی زیاده‌خواهی‌های غرب بوده است و به ارزش‌های دموکراسی و حمایت از حقوق بشر کاملا پایبند است. تمام لیبرال‌های جهان، مانند اوباما، از ایدئولوژی لیبرال حمایت می‌کنند، آنها هنوز هم چشمان خود را به اقدامات ریاکارانه مانند آنچه ایران انجام می‌دهد تا در قدرت باقی بماند، می‌بندند.
 
نگارنده همچنین مدعی شد: نکته خطرناک درمورد اوباما آنجاست که وی معتقد است شورای امنیت سازمان ملل می‌تواند کمک کند انقلابی دموکراتیک در ایران پابرجا بماند، حتی اگر این موضوع به قیمت جان ده‌ها میلیون انسان بی‌گناه تمام شود. گرایش و نزدیکی ایران به امریکا با در اختیار قرار دادن اطلاعات مفیدی از القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی به واشینگتن آغاز شد. ایران حتی جان فرماندهان ارزشمند خود را فدا کرد تا نشان دهد در حال مبارزه با تروریسم است. 
 
عکاظ به ایرانیان بانفوذ و ثروتمند خارج از کشور اشاره کرد و مدعی شد: فقط ده‌ها هزار نفر از این ایرانیان بانفوذ در واشینگتن زندگی می‌کنند. انها اختلافات سیاسی خود را کنار گذاشته‌اند تا در راستای حفظ منافع ایران قدم بردارند. این افراد لابی قدرتمندی تشکیل داده‌اند و با کمک گرفتن از رسانه‌های آمریکایی و به ویژه با کمک وزارت خارجه آمریکایی درهای جدیدی به روی ایران گشودند و عربستان را که دارای منافع ثابت شده‌ای برای واشینگتن بود، کنار زدند.