حضور روحانی در کرمانشاه در غیاب نمایندگان مجلس

 حسن روحانی رئیس جمهور در قالب بیست و نهمین سفر استانی فردا یکشنبه 27 تیر ماه به استان کرمانشاه سفر می‌کند.

در جریان این سفر وزرا و نمایندگان ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی به مشکلات مردم در  شهرستان‌های مختلف این استان حضور می‌یابند.

بر همین اساس قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در شهرستان صحنه و هرسین، یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام در شهرستان روانسر و پاوه، امیری معاون پارلمان رئیس جمهور در شهرستان جوانرود و ثلاث باباجانی، علوی وزیر اطلاعات در شهرستان اسلام‌آباد و دالاهو، فانی وزیر آموزش و پرورش در شهرستان کنگاور، سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان قصر شیرین، ملاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در شهرستان سنقر و رضوی معاون مناطق محروم در شهرستان سر پل ذهاب و گیلان‌غرب حضور می‌یابند.

در این سفر چندین پروژه مخابراتی و زیرساخت ارتباطی توسط واعظی وزیر ارتباطات، طرح مرکز سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام خمینی(ره) توسط قاضی‌زاده وزیر بهداشت، فاز اول طرح کشت و صنعت بیستون پارس توسط حجتی وزیر کشاورزی، کارخانه سیمان کرمانشاه توسط وزیر صنعت، معدن تجارت، دانشگاه صنعتی کرمانشاه و فاز اول دانشگاه هنر و معماری و دانشکده نفت توسط فرهادی وزیر علوم افتتاح می شود.

همچنین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 540 تخت خوابی کرمانشاه توسط آخوندی وزیر راه و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم تونل کرمانشاه هرسین توسط رحمانی فضل وزیر کشور انجام می‌شود.

در این سفر همچنین علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد، نوبخت رئیس سازمان مدیرت و برنامه ‌ریزی، سیف رئیس کل بانک مرکزی، آشنا رئیس مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری، شهیدی رئیس بنیاد شهید، حسن روحانی را همراهی می‌کنند.

اما یکی از نکات قابل توجه در انجام این سفر نامه اخیر مجمع نمایندگان استان کرمانشاه به رئیس جمهور است به طوری که آنان طی این نامه اعلام کرده‌اند: اگر تصویب طرح ایجاد منطقه آزاد و اقتصادی و تکمیل راه آهن در کرمانشاه عملی نشود همراهی با کاروان امید در سفر استانی میسر نیست؛ هر 8 نماینده استان این نامه را امضا کردند تا قاطعیت خود را مبنی بر انجام صد در صدی درخواست خود نشان دهند اما ظاهرا این نامه و درخواست نمایندگان مجلس روی زمین مانده و پاسخ مثبتی از سوی رئیس جمهور و دولت دریافت نکرده‌اند بنابراین هیچ یک مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، روحانی را در این سفر همراهی نمی‌کنند.

بر اساس اعلام اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در سفر رئیس جمهوری به این استان  51 طرح و پروژه برای افتتاح و کلنگ زنی آماده شده که احتمال افزایش این تعداد طرح نیز وجود دارد.

گفتنی است، مراسم استقبال از رییس جمهور از فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی تا استادیوم آزادی برگزار می‌شود.

نشست با نخبگان، مدیران عامل بانک‌ها، سرمایه گذاران و کارآفرینان، نشست شورای اداری استان و نشست خبری با اصحاب رسانه را از دیگر برنامه‌های سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه است.

همچنین سامانه ارتباط مردم و دولت استان کرمانشاه امروز صبح با حضور شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور افتتاح شد، این سامانه بصورت شبانه روزی از یک روز قبل از سفر کاروان تدبیر و امید، تا یک روز پس از پایان سفر، آماده دریافت پیشنهادات، نظرات و مطالبات مردم استان بوده و با ارائه کد رهگیری تماس های تلفنی آنان را ثبت، ضبط و پیگیری می کند.