جلیلی: با اجرای برجام بیشتر بر تحریمها افزوده شد

شب گذشته سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در یادواره شهدای بسیج مسجد لولاگر با اشاره به این که وقتی دشمن عاجزانه اعتراف می‌کرد عقربه پیشرفت هسته‌ای ایران تندتر از عقربه فشارهای ماست و دیگر ابزاری برای فشار نداریم، عده ای صحبت از تردید در فایده انرژی هسته‌ای می‌کردند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی افزود: وقتی انقلاب توانایی خودش را در دفاع مقدس و مسایل مهم راهبردی نشان می‌دهد، همان زمان اشخاصی فریاد ما نمی‌توانیم سر می‌دهند.

برپایه این گزارش به نقل از خبرگزاری مهر، جلیلی یادآور شد: وقتی مقاومت پشت خیمه دشمن در جنگهای 33 روزه و 22 روزه به پیروزی می‌رسد و خوارج زمان به کمک رژیم صهیونیستی می‌آیند، اظهار کرد: در این فضا رژیم سعودی، دموکراسی را سرنیزه می‌کند و اشعریها نیز دچار تردید می‌شوند.

وی در بیان مصداقی دیگر از اهل تردید گفت: زمانی که جنگ سوریه شروع شد خیلیها  ابتدا دچار تردید شدند که باید به سوریه کمک کنیم یا نه، ولی جوانان مدافع حرم و بصیر ما در این مسیر تردید به خود راه ندادند، نترسیدند و آن حماسه‌های بزرگ را خلق کردند.

جلیلی، بیان کرد: وقتی در کنار منابع عظیم خدادادی، نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده شما به مرحله شکوفایی می‌رسد عده‌ای در همان موقع صحبت از واردات مدیر کرده و توانایی ملت را در حد آبگوشت بزپاش ارزیابی می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه افرادی به جای رفع ضعفهای خود و لاپوشی اشتباهاتشان آدرس غلط به مردم عزیز ما می‌دهند، افزود: می‌گفتند با اجرای برجام تحریمها لغو و موانع بانکی برطرف می‌شود، اما با گذشت 6 ماه از اجرای برجام هیچ اتفاق خاصی رخ نداد و بدتر بر تحریمها افزوده شد.

وی با اشاره به این که با اتکا به تواناییهای ملت می توان با عزت و اقتدار گرهها و بن بستها را در عرصه‌های مهم مثل گاز و نفت گشود، یادآور شد:اگر بی عدالتی و عدم توازن و تبعیض را در فضای جهانی به رسمیت شناختیم و گردن گذاشتیم در داخل هم، همان توازن و بی عدالتی و تبعیض بازتولید خواهد شد.

جلیلی همچنین تاکید کرد: حقوقهای نجومی بی نسبت با تلقی ما از مناسبات جهانی نیست. بعضی خواهند گفت اگر دنیا کدخدا و رعیت دارد، چرا در داخل کدخدا و رعیتی نباشد؟ صاحبان حقوقهای نجومی احساس کدخدایی دارند و صریحاً خود را محق می دانند. این فرهنگ کدخدا پذیری است.