رواج خرید و فروش رأی در انتخابات/با لاریجانی جلسه می‌گذاریم

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با اشاره به اولویت های کاری شورای نگهبان در دوره جدید گفت: عمده فعالیت شورای نگهبان به بررسی مصوبات مجلس و اقدامات حقوقی و قانونی معطوف می شود که در صدد هستیم در این زمینه تفاهم بیشتری با پارلمان داشته باشیم.

 

وی افزود: شورای نگهبان باید متوجه مشکلات قوه مقننه در بررسی طرح‌ها و لوایح باشد و مجلس هم باید دغدغه‌های این شورا را مدنظر قرار دهد.

 

جنتی ادامه داد: مجلس و شورای نگهبان انتظارات و توقعات متقابلی از همدیگر دارند که نتیجتا باید همگی موارد موجب تعامل شود.

 

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: بنا داریم تا با برگزاری جلسات با لاریجانی و وکلای ملت به درک متقابلی از امور فی مابین مجلس و شورا برسیم.

 

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به انتظارات شورای نگهبان از مجلس تصریح کرد: همواره از مجلس انتظار داریم تا قبل از اینکه شورا به اظهار نظر درباره مصوبات بپردازد بر روی طراح ها و مصوباتشان بیشتر فکر کنند.

 

جنتی در ادامه با اشاره به بار مالی برخی مصوبات مجلس بیان داشت: بسیاری از مصوبات مجلس بار مالی داشته و دولت را متحمل هزینه می‌کند که معمولا مورد ایرادات اعضای شورای نگهبان قرار می گیرد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به انتخابات آینده در کشور بیان داشت: همواره نظر ما این است که از اشکلات اجرای انتخابات در کشور بکاهیم.

**رواج خرید و فروش رأی در انتخابات

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مصادیق برخی اشکالات در اجرای انتخابات تاکید کرد: در برخی موارد گزارش‌هایی به شورا ارسال می شود که نشان دهنده بی‌دقتی در اجرای قوانین است که این موارد به موضوع احراز صلاحیت ها و همچنین اجرای انتخابات معطوف می شود.  

 

جنتی در ادامه با اشاره به تخلفات در زمینه خرید و فروش آرا در جریان انتخابات بیان داشت: یکی از مشکلات عمده در جریان برگزاری انتخابات خرید و فروش آراست که متاسفانه رواج زیادی پیدا کرده است و همین مسئله باعث می‌شود مجلس شورای اسلامی مرکزی برای سرمایه‌داران و پول‌داران باشد، یعنی هر کسی پول بیشتری دارد می تواند مجلس برود که باید جلوی تمامی  تخلفات در جربان انتخابات گرفته شود. 

 

**اصلاح قانون انتخابات هماهنگی شورای نگهبان و مجلس را طلب می کند

 

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه درباره اصلاح قانون انتخابات بیان داشت: این موضوع هم از جمله مواردی است که شورا نمی تواند به تنهایی در آن ورود کند و نیازمند هماهنگی با مجلس است.

 

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: ما باید در این زمینه پیشنهاداتمان را به مجلس ارائه دهیم تا هماهنگی در زمینه اصلاح قوانین صورت گیرد، اصلاح قوانین انتخابات از جمله انتظارات ما از مجلس است .