500 تذکر نمایندگان به رئیس جمهور و وزرا در یک ماه و نیم

گروه سیاسی اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه تذکرات نمایندگان نشانه وجود مشکلات و معضلات در حوزه های انتخابیه نمایندگان است، گفت: از نیمه دوم خرداد که اعتبار نامه نمایندگان در مجلس مصوب و نمایندگان رسما کار خود را آغاز کردند، تا پایان تیر ماه، به رئیس جمهور و وزرا بیش از 500 تذکر داده شد.

وی افزود: تذکر نمایندگان طبق آئین نامه داخلی و بر اساس وظیفه نظارتی آنهاست.

مسئول تذکرات نمایندگان در هیئت رئیسه مجلس گفت: علاوه بر تذکر، سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح از ابزارهای نظارتی نمایندگان برای حسن اجرای امور است.

رنجبرزاده افزود: وقتی مسئولین به تذکر نمایندگان توجه نمی کنند، عملا نمایندگان به استفاده از دیگر ابزارهای نظارتی مثل سوال و تحقیق و تفحص و در نهایت احتمالا استیضاح سوق داده می شوند.

وی تصریح کرد: اگر نماینده ای در خصوص وجود مشکلی تذکری داده و مسئولین امر به آن توجه کرده و در پی رفع مشکل برآیند، دیگر نمایندگان نیازی به طرح سوال و یا تحقیق و تفحص نمی بینند.

نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی درخواست ها و مطالبات نمایندگان را به حق توصیف کرد و افزود: مسئولین باید به این تذکرات توجه کرده و در پی رفع مشکلات برآیند.

رنجبرزاده با بیان اینکه بعضی وقت ها تذکرات تکراری است، افزود: مثلا مشکلات کشاورزان و پرداخت نشدن مطالبات آنها، در اکثر شهرها وجود داره و این باعث می شود که چندین نماینده در این زمینه تذکر بدهند. بنابراین تقاضای ما از مسئولین این است که برای رفع مشکلات اقدامات لازم را بعمل آورند تا منجر به تکرار چند تذکر در مجلس نشود.