تحلیلگر رژیم صهیونیستی: ایران اطلاعات هسته ایش را مخفی می کند

چند روز قبل تصاویری از سامانه‌های موشکی پیشرفته اس300 را که در تاسیسات هسته‌ای فردو مستقر شده، نشان داد، تحلیلگر اسرائیلی این اقدام را تحریک‌آمیز و نشانه اهمیت این سایت هسته‌ای توصیف کرد.

«تل اینبار» رئیس مرکز تحقیقات هوافضای رژیم صهیونیستی در «هرتزلیا» استقرار این سامانه‌ها در فردو را نشانه اهمیت این تاسیسات هسته‌ای عنوان کرده و تاکید کرد این اقدام ایران «انگشتی در چشم غرب» و اقدامی تحریک‌آمیز است که اطمینان بالای ایرانیان را نشان می‌دهد.

تل اینبار در گفت‌وگو با روزنامه «جروزالم پست» گفت: «ایران می‌توانست آنها (اس300) را در نیروگاه هسته‌ای بوشهر که تولید برق نیز دارد، مستقر کند. نیروگاه بوشهر نمی‌تواند بمب اتمی تولید کند. آنها (ایرانیان) حتی می‌توانستند آن (اس300) را در یک پایگاه نظامی در تهران قرار دهند.»

این تحلیلگر امنیتی اسرائیلی ادعا کرد ایران در تاسیسات فردو مشغول توسعه مکانیزم‌هایی برای انفجارهای هسته‌ای است و افزود: «پخس تصاویر (اس300 در فردو) نشان می‌دهد این تاسیسات برای ایرانیان بسیار مهم است...توانایی ایران برای مخفی کردن اطلاعات هنوز وجود دارد.»

اینبار استقرار سامانه اس300 در فردو را نشانه تقویت اعتماد به نفس ایرانیان در نظر گرفته و گفت: «آنها به تواناییشان برای دفاع از یک تاسیسات مهم اعتماد دارند. این اعتماد به نفس می‌تواند به دیگر عرصه‌های منطقه‌ای کشیده شود.»