تناقض اصلاح طلبان بر سر ولع سفرهای خارجی

گروه سیاسی- پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک از ۱۷ شهریورماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در کشور برزیل آغاز شده و تا ۲۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا تابش نماینده اردکان و رئیس فراکسیون ورزش مجلس همراه با غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، طیبه سیاوشی و سیده‌فاطمه ذوالقدر نمایندگان تهران و از اعضای کمیسیون فرهنگی پارلمان و همچنین غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس و عضو هیأت رئیسه فدراسیون جانبازان و معلولان به دعوت وزارت ورزش و جوانان، همراه با کاروان ایران در رقابت‌های پارالمپیک ریو به برزیل رفتند.

سفر این نمایندگان با پول بیت المال انجام شده است.

وزارت ورزش و جوانان در حالی از این نمایندگان برای حضور در رقابت‌های پارالمپیک ریو دعوت به عمل آورده که به جزء غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی که در فراکسیون مستقلان ولایی پارلمان عضویت دارد، مابقی این نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس به ریاست محمدرضا عارف هستند.

سفر این عده از نمایندگان با انتقادات زیادی روبرو شد. حتی همکاران این عده از نمایندگان سکوت نکرده و سفر آنها به برزیل را تفریحی و ساحتی و غیر ضروری دانستند.

محمود صادقی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و عضو فراکسیون امید مجلس در این باره گفت: «این موضوع ربطی به فراکسیون امید ندارد. خارج رفتن ولعی است که در نمایندگان وجود دارد. برای همین بر سر حضور در برخی کمیسیون‌هایی چون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و یا اتحادیه بین المجالس همواره دعوا است. ایرانی‌ها به سفر خارجی علاقه مند هستند. این ولع رفتن به سفرهای خارجی در میان نمایندگان نیز بسیار مشهود است».

وی افزود: بودجه این سفر را کمیته ملی المپیک تامین کرده است یعنی از منبع دولتی هزینه این سفر تامین شد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس تصریح کرد: «به نظر من اعزام این تعداد نماینده که عملا سفرشان جنبه تشریفاتی و تفریحی دارد، چندان با محدودیت‌های مالی که دولت با آن روبه رو است، سازگار و موجه نیست. درست است که این نمایندگان متعلق به لیست امید هستند و از نظر سیاسی با یکدیگر همسو هستیم اما بنا نیست که هر اتفاقی که می‌افتد را توجیه کنیم. به نظر من اعزام 5 نفر به برزیل تحمیل به بودجه ملی بوده است بخصوص زمانی که یک مربی به خاطر مسائل مالی از همراهی تیمش بازبماند بعد یک نماینده به راحتی به مسافرت خارجی برود، این اصلا قابل قبول نیست».

اما غلامرضا تاجگردون نماینده اصلاح طلب گچساران و عضو فراکسیون اصلاح طلب مجلس که به برزیل رفت در این زمینه گفت: شخصا به عنوان رییس کمیسیون‌ برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در هر ماه به چندین سفر دعوت می‌شوم ولی شاید در طول یک سال به یک یا دو سفر بروم. لذا ولعی برای سفر خارجی بین نمایندگان وجود ندارد.

وی افزود: اظهارنظرهای انجام شده مبنی بر اینکه میشد دستاورهای سفر به برزیل را بدون انجام چنین سفری به دست آورد، نشان دهنده عدم آشنایی افراد با کارکرد مجلس شورای اسلامی و ظرفیت کمیسیون ها است.

اینکه رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با هزینه بیت المال به تماشای بازیهای پارالمپیک برود و بعد اعلام کند که «ولعی برای سفر خارجی بین نمایندگان وجود ندارد»، جای تعجب و سوال دارد. سوالی که می پرسد تماشای این بازی از سوی رئیس این کمیسیون مجلس چه فایده ای برای ورزش کشور و منافع ملی دارد؟ .

حال قضاوت با مردم است که آیا صادقی که به این سفر نرفته راست می گوید یا تاج گردون که چند روزی در برزیل بوده؟

علیرضا تهرانی