لابی با رئیس جمهور ایران در آمریکا

 

 روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی نوشت که خویشاوندان زندانیان غربی در تهران، در تلاش هستند تا با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل ملاقات و لابی کنند و خواستار آزادی آنها شوند.

طبق این گزارش، خانواده یکی از زندانیان برای سومین بار است که از لندن به مجمع عمومی سازمان ملل رفته تا خواستار آزادی «کمال فروغی» شود.

کامران فروغی دو سال پیش نامه‌ای را به هیأت ایران داد و خواستار آزادی پدرش یعنی کمال فروغی از زندان شد.

این در حالی است که کمال فروغی، در سال 2011 دستگیر و پس از احراز جرم در دادگاه به جاسوسی به تحمل هفت سال زندان محکوم شد.

فروغی که در دهه 1970 به انگلیس رفته، گذرنامه ایرانی دارد. وی در زمان دستگیری، در تهران برای شرکت نفت «پتروناس» مالزی کار می‌کرده است.  

سال گذشته نیز کامران فروغی موفق شد در ضیافت شام «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران حاضر شود و از او تقاضا کرد که به آزادی پدرش از زندان کمک کند.

طبق این گزارش، گروه دیگری از خانواده‌های زندانیان غربی که در ایران دستگیر شده‌اند نیز در حال لابی کردن در رئیس‌جمهوری ایران هستند تا برای آزادی خانواده‌هایشان اقداماتی را انجام دهد.

سال گذشته نیز، دیوید کامرون، نخست‌وزیر سابق انگلیس در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، خواستار آزادی فروغی شده بود.

طبق این گزارش، سال گذشته، چهار زندانی دو تابعیتی به نام های جیسون رضاییان ، سعید عابدینی (کشیش ایرانی) امیر میرزایی حکمتی و نصرت الله خسروی رودسری که به اتهام مسایل امنیتی در حبس بودند، از زندان آزاد شدند.