بزرگترین «منکر» تلاش برای گشودن پای آمریکا به مملکت است

 حضرت آیت الله جنتی، صبح امروز در نشست اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، ضمن گرامیداشت ایام محرّم گفت: پیام حضرت سیدالشهدا(ع) امربه معروف و نهی از منکر بود.

وی افزود: تاریخ صدر اسلام درسهای آموزنده ای برای ما دارد و این درسها برای همیشه زنده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تشریح انحرافات جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر اعظم (ص) گفت: در ابتدای تاریخ اسلام ضربه شدیدی به مبانی اسلام وارد شد و با غصب حق امیرمؤمنان(ع) انحرافات در تاریخ اسلام آغاز گردید.

حضرت آیت الله جنتی منشاء این انحرافات را سکوت اصحاب در برابر تضییع حق عنوان کرد و افزود: اگر اصحاب در برابر این تضییع حق، نهی از منکر می کردند کار به شهادت حضرت زهرا(س) و سپس شهادت حضرت امیر مؤمنان(ع) و امام مجتبی (ع) نمی کشید و از همه این مصائب بالاتر واقعه کربلا رخ نمی داد.

 

وی افزود: اصحابی که در مدینه سکوت کردند و امر به معروف و نهی از منکر را رها کردند، خودشان هم آسیب دیدند و در نتیجه این سکوت چندی بعد از عاشورا به واقعه حرّه مبتلا شدند و جان ومال و نوامیس آنها با تعرض قوای یزید مواجه گردید.

وی تصریح کرد: حضرت سیدالشهداء عواقب این سکوت را می دیدند که فرمودند اگر مرا شهید کردید خوار و ذلیل خواهید شد.

رییس مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از گسترش برخی از منکرات در جامعه گفت : ‌بدحجابی، شراب خواری، ولنگاری، فساد اقتصادی و ... همگی منکر هستند اما در برخورد با منکرها هم باید دقت کرد که توجه به منکرات اجتماعی ما را از منکرات بزرگ تر غافل نسازد.

وی افزود : امروز بزرگترین منکر تلاش برای گشودن پای آمریکا به مملکت است . آمریکا تا بر مملکت ما سلطه کامل نیابد، دست از سر این کشور بر نمی دارد.

وی تصریح کرد : آمریکا سیاست های کلّی برای تسلط بر کشور دارد. نباید در برابر فریب وعده ها و لبخندهای آنها سکوت کرد. نباید کسانی که بیان ، قلم ،‌ تریبون و ... دارند در برابر این منکرات سکوت کنند. حضرت آیت الله جنتی با اشاره به آیات نخست سوره ممتحنه که مؤمنان را به پرهیز از دوستی با دشمنان و نیز پیمان های مخفی با آنان دعوت میکند ، افزود : متأسفانه برخلاف همین توصیه قرآنی ، برخی پیمان های دوستی و سری با دشمن می بندند ومن وظیفه خودم میدانم که در این خصوص نهی از منکر کنم.

در این جلسه همچنین آیت الله سیداحمد خاتمی ، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ، گلایه علما و مراجع قم ، نسبت به هتک حرمت این شهر مقدس در حاشیه برخی کنسرت ها را مطرح کرد.

گفتنی است در این جلسه که با حضور آقایان سیداحمد خاتمی ، سیدرضا تقوی ، علوی ، وزیر اطلاعات ، فانی ، وزیر آموزش و پرورش و مسئولان نهادهای مختلف برگزار شد، شیوه نامه های مبارزه با اسراف و تبذیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.