اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس فردا از پلیس فتا بازدید می‌کنند

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در ابتدای این جلسه مصوبات هیأت رئیسه کمیسیون مطرح شد، یکی از مصوبات اجرای دقیق ممنوعیت ورود تلفن همراه به صحن کمیسیون امنیت ملی به وسیله میهمانان کمیسیون اعم از وزرا، معاونین وزرا، مدیران دستگاه‌ها و ... بود.

وی افزود: بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از پلیس فتا رأس ساعت 7 صبح فردا دوشنبه 12 مهر و بازدید کمیسیون از مرکز کنترل فضای کشور ساعت 10 صبح فردا انجام خواهد شد، همچنین بازدید از مبادی ورودی کالا به کشور نیز به تصویب اعضای کمیسیون رسید که این بازدید در راستای بررسی علل پدیده قاچاق کالا انجام خواهد شد.

نقوی همچنین یادآور شد: همچنین در این جلسه آقای امیر نامی رئیس سابق سازمان جغرافیایی و وزیر سابق وزارت ارتباطات به عنوان مشاور کمیسیون در امور جغرافیایی کشور و مرزها انتخاب شد، همچنین کمیسیون در این جلسه آیین‌نامه داخلی خود را به تصویب رساند، در آیین‌نامه داخلی نحوه اداره جلسات کمیسیون، نحوه طرح سؤال از وزرا در کمیسیون، کارگروه‌ها و نحوه عضویت و فعالیت آنها تعیین تکلیف شده است.

وی تصریح کرد: در ادامه جلسه امروز آقای جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و معاونان وی، میهمان کمیسیون بودند تا راهکارهای  همکاری بیشتر و مؤثرتر کمیسیون و مرکز پژوهش‌ها را بررسی کنند، جلالی در این جلسه گفت که مرکز پژوهش‌ها 4 دسته وظایف را انجام می‌دهد، ارائه نظرات کارشناسی در مورد تمامی لوایح ارائه شده از سوی دولت، ارائه نظرات کارشناسی در مورد تمامی طرح‌هایی که از طرف نمایندگان مطرح می‌شود، ارائه گزارش‌های تخصصی پیرامون موضوعات مختلف و در نهایت ارائه گزارشات کارشناسی و تخصصی پیرامون سفارشاتی که از طرف نمایندگان درخواست می‌شود.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: جلالی با توضیح ساختار مرکز پژوهش‌ها و معرفی معاونت‌ها، گفت که درخواست ما این است که کمیسیون با ارائه نظرات و دیدگاه‌ها، به تقویت همکاری بین مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون کمک کند.