تاکید پزشکیان بر سردرنیاوردن از FATF / انتقاد تبریزیها از این اظهارات نماینده شان

گروه سیاسی-  مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی پنج شنبه شب گذشته در برنامه دست‌خط حضور یافت و تاکید کرد که از  FATF سر در نمی آورد.

به گزارش افکارنیوز، وی در این برنامه گفت: من معتقدم اینهایی که ادعا می کنند هم سر در نمی آوردند. یک معاهده بین المللی در صنعت متخصص خاص خود را دارد و با متخصص یک معاهده بین المللی در کشاورزی متفاوت است. حتی در خود صنعت متخصصین این رشته ها در شعبه های مختلف با هم متفاوت است.

نائب رئیس اول مجلس اضافه کرد: از من که علم اش را ندارم می پرسند چطور است. من در کلیات می توانم نظر دهم اما جزئیات را باید متخصصین آن رشته بگویند. نه این که هر کسی رسید چیزی بگوید و به مردم بگوییم ببینید چه می گوید.

پزشکیان با بیان اینکه من که جراح قلب هستم نمی توانم چشم عمل کنم، اضافه کرد: جامعه ما پیچیده تر از بدن انسان است. ما حق نداریم به این سادگی مغز و شکم کسی را باز کنیم. ما چون نمی دانیم این کار را می کنیم. می گویند کسی که نمی داند نمی ترسد و کسی هم خیلی می داند نمی ترسد. اگر یک ذره بدانید احتیاط می کنید. با قاطعیت نظر نمی دهید. با قاطعیت نظر دادن نشانه ناآگاهی است.

وی افزود: در کمیسیون من گفتم سر در نمی آورم. گفتند تو خیلی آدم خوبی هستی، سر در نمیاوری، اما خود کسانی هم که این حرف را می زدند سردرنمی آوردند اما می گفتند سر در می آوریم.

نماینده اصلاح طلب مجلس تصریح کرد: من در سه چهار ماه مطالعات زیادی کردم. تازه فهمیدم خیلی پیچیده تر از آن است که من نوعی تصمیم بگیرم. یه یک کتاب و دو کتاب که همه جا را هم که لازم بود رفتم دیدم، نمی توان با دو سه کتاب نظر داد. به همین خاطر است که گیر داریم و نمی توانیم مشکلات را حل کنیم.

 

نماینده مردم تبریز اوائل مهر ماه هم اعلام کرده بود که از FATF سر در نمی آورد. این اظهارات پزشکیان در حالی مطرح می شود که برخی از مردم تبریز نسبت به این گفته ها معترض بوده و معتقدند وی نباید این مطالب را بیان کند.

علیرضا تهرانی