الوعده وفا! هم سانتریفیوژها می‌چرخند هم چرخ اقتصاد

 رئیس دفتر رئیس جمهور صبح دوشنبه با حضور در مجتمع آب سنگین اراک، از بخش های مختلف این تاسیسات هسته ای بازدید کرد و در جریان روند فعالیت آن قرار گرفت.

 

محمد نهاوندیان در این بازدید و در گفتگویی کوتاه با خبرنگاران، با اشاره به پیشرفت ها در تولید و کیفیت آب سنگین اراک به ویژه پس از توافق هسته ای و اجرای برجام گفت: امروز با تاییدات بین المللی کیفیت درجه خلوص از 99/75 به 99/95 درصد و رتبه جمهوری اسلامی ایران به ردیف دوم جهان ارتقا یافته که این دستاورد بزرگ علمی و فن آوری و همچنین حضور در بازار جهانی عرضه و تقاضای محصولات هسته ای، عملا ایران را به عنوان بازیگر غیرقابل انکار این محصول در سطح جهانی معرفی کرده است.

 

رئیس دفتر رییس جمهور افزود: دهها تن از این محصول به بازار بین المللی، از جمله آمریکا و  روسیه صادر شده و در آینده نیز برخی کشورهای اروپایی به مشتریان اضافه خواهند شد.

 

نهاوندیان تاکید کرد: این به معنای پیروزی قطعی ایران برای حضور در اقتصاد جهانی در حوزه هسته ای است.

 

وی با اشاره به پیشرفت های قابل توجه در طراحی و توسعه رآکتور اراک ادامه داد: طراحی اولیه متخصصان ایرانی مورد تایید بین المللی قرار گرفته و سرعت پیشرفت ها بیش از پیش بینی ها بوده که این تحقق همان وعده رییس جمهوری با مردم است که هم سانتریفیوژها و هم چرخ اقتصاد باید بچرخند.

 

نهاوندیان تاکید کرد: گامهای بلندتر و مستحکم تری در صنعت هسته ای برخواهیم داشت که به اذعان بین المللی صلح آمیز بوده و هست و درکنار آن با برداشته شدن تحریم ها اقتصاد کشور نیز حرکت روبه جلو خواهد داشت.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: افزایش صادرات، کاهش اتکا به نفت و پیشبرد بخش های اقتصادی با فن آوری های نوین پیام روشنی برای صنعت هسته ای و اقتصاد ایران می دهد.