برخی از اعضای لیست امید ابتدایی ترین مسائل نظام را نمی دانند/ پول دادن در انتخابات برای اصلاح طلبان عادی است

گروه سیاسی- اسماعیل کوثری نماینده سابق تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به اظهارات الهه کولایی مبنی بر اینکه برخی با رانت و پول وارد لیست امید شدند و هیچ‌کس نمی‎تواند منکر شود، گفت: اگر غیر از این بود و افراد با پول و رانت در لیست قرار نمی گرفتند و به مجلس نمی رفتند، قطعا مجلس دهم پویاتر از این بود.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر افرادی از لیست امید به مجلس رفتند که نه سابقه مدیریتی دارند و نه قبلا مسئولیتی داشتند.

چهره شاخص اصولگرایان افزود: برخی از این افراد ابتدایی ترین مسائل کشور و نظام را نمی دانند و یک دفعه شدند نماینده. این نشان می دهد که این افراد با همان وسیله پول و رانت به مجلس رفتند.

کوثری با بیان اینکه خرید و فروش رای توسط اصلاح طلبان امری کاملا عادی است، گفت: متاسفانه در انتخابات مجلس دهم تخلفاتی صورت گرفته و ما شکایت هم کردیم اما بنا به دلایلی از ادامه و پیگیری شکایت انصراف دادیم.

وی گفت: اینکه در حال حاضر خودشان اعتراف می کنند که از پول و رانت در انتخابات استفاده شده، جای تعجب نیست.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تخلفات صورت گرفته از سوی اصلاح طلبان و همچنین اعترافاتی که الان خودشان بیان می کنند باید مورد توجه مسئولین و مخصوصا ناظرین شورای نگهبان باشد.

کوثری افزود: این گونه اعترافات تازه شروع شده و قطعا ادامه خواهد یافت و بیشتر هم می شود.

خبرگزاری آنا وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی هفته گذشته در مصاحبه ای از الهه کولایی عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب منتشر کرد که شامل افشاگری های جدیدی از نحوه لیست بستن اصلاح طلبان با عنوان امید داشت.

وی گفت: برخی با رانت و پول وارد لیست امید شدند؛ هیچ‌کس نمی‎تواند منکر شود.

وی  «پول» و «رانت» را یکی از ابزارهای مهم برای ورود به سیاست و حضور در لیست‌های انتخاباتی دانست و گفت: پول و رانت و همچنین تلاش برای استفاده از سازوکارهای مؤثر در نتایج انتخابات؛ هیچ‌گاه از عرصه رقابت‌ها خارج نشده و نخواهد شد.

علیرضا تهرانی